meerderjarige kinderen - recht op informatie

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

meerderjarige kinderen - recht op informatie

#1 , 28 sep 2017 14:20

Mijn meerderjarige kinderen wonen samen met hun moeder in het buitenland.

Ze zijn recentelijk verhuisd, maar ken hun adres niet. Ze zouden hogere studies volgen, maar heb alleen maar voor één van de kinderen een toelatingsdocument gezien. Ik betaal alimentatie via een deurwaarder.

Hoe veel recht heb ik nog om te weten waar ze wonen, wat ze studeren...enz?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 28 sep 2017 20:18

U bent alimentatie verschuldigd zolang ze studeren; U kan dus terecht een bewijs van inschrijving opvragen. Derhalve zal u hun huidige school/hogeschool/universiteit kennen alsmede hun adres (zal op het attest staan)
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 29 sep 2017 08:46

Dan moet die deurwaarder hun adres toch kennen? Als hij dat niet wil geven, stuur hem dan (De DW) een AS met de melding dat je de alimentatie stopzet, zolang je niet weet wat de status van de kinderen is (studeren of werken, geattesteerd door een officieel document)). Stort echter die wel ondertussen door op een geblokkeerde rekening.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 29 sep 2017 16:43

Of haar (pro-deo) advocaat.
Ik denk dat u bij een negatieve of geen antwoord binnen de door u bepaalde termijn voldoende redenen hebt om terug naar rechtbank te stappen.

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#5 , 29 sep 2017 16:53

Of haar (pro-deo) advocaat.
Ik denk dat u bij een negatieve of geen antwoord binnen de door u bepaalde termijn voldoende redenen hebt om terug naar rechtbank te stappen.

Terug naar rechtbank stappen zal niets oplossen, ex krijgt altijd alles gedaan en het is niet mijn bedoeling om geen alimentatie te betalen, wil alleen correcte info weten.

Hun eerste adres wist ik, maar ze zijn nog maar eens verhuisd binnen de VS en op de papieren van de GDW is nog haar oud oudres.

GWD bleef alimentatie vorderen zonder inschrijvingsbewijs, volgens hem was genoeg de toelatingsbewijs voor één van de kinderen.

GDW wilt mij ook geen afrekening sturen...ik betaal rechtstreeks naar mijn ex, zo moet ik niet nog meer extra kosten aan de GDW betalen en heeft mijn ex haar geld ook vroeger. hoewel, als dossier bij de GDW niet afgesloten wordt,n betaal ik voor oktober aan de GDW.
Ex heeft verschillende mails gestuurd naar GDW dat ik in orde ben met de betalingen en dat hij afrekening mag sturen, maar hij wacht nog op info blijkbaar...

Allemaal zeer frustrerend. Nu, ik krijg veel terugbetaald met de belastingen, maar dat gebrek aan informatie begint mij toch te storen.... En ik vroeg mij af of ze nu mij nog informatie plichting zijn gezien ze al meerderjarig zijn.

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#6 , 04 mei 2018 17:23

Ik heb onlangs het contact hersteld met 1 van mijn zonen. Blijkt dat hij niet écht studeert maar beroepsmilitair is en wordt dus door de overheid betaald. Ex houdt vol dat hij studeert. Ze wonen in de VS. ik wil rechtstreeks aan mijn kinderen betalen, ex weigert. Voor de zoon die werkt heb ik dus zeker 5 maanden alimentatie betaald terwijl hij meer verdient als mij.

Hoe pak ik dit aan gezien ex in VS woont?

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#7 , 07 mei 2018 21:18

Iemand raad aub?
Om de alimentatie voor 1 van de kinderen stop te zetten wegens eigen inkomsten van kind zelf, moet ik per se terug naar de rechtbank of gewoon de betalingen stopzetten?
Indien rechtbank, verzoekschrift indienen bij de rechtbank van kinderen hun laatste verblijfplaats in BE? ze zijn hier ambtelijk geschrapt....Of moet ik mijn ex dagvaarden?
Het kan toch niet dat ik aan haar alimentatie moet blijven betalen terwijl mijn kind werkt?

Terug naar “Echtscheiding”