advocaat blijft onbereikbaar

Van Heeren
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

advocaat blijft onbereikbaar

#1 , 26 sep 2017 01:06

Mijn advocaat, sinds ik recht heb op pro deo, terwijl ik hem vroeger dik kon betalen, doet niets meer voor mijn lopende rechtszaken, hij is onmogelijk te bereiken, en dit terwijl ik echt heel dringend advies en actie van hem nodig heb!

Vandaag naar een andere advocaat gebeld maar kreeg daar te horen dat het haast niet meer mogelijk is om in lopende zaken te veranderen van advocaat. Ik kan enkel maar klacht neerleggen bij de orde van de advocaten volgens hem.

Maar daar ben ik echt niet mee geholpen want ondertussen doet tegenpartij volle bak door en ik weet niet wat ik moet doen om te voorkomen dat ik nog eens dieper gestampt word daardoor.

Het is al jaren bezig, de terreur van mijn ex die heel extreem ver gaat op elk vlak, dit om ons zoontje van vier, gahandicapt, bij hem te krijgen, zeg maar het bestaande vonnis volledig om te draaien om er financieel profijt uit te halen.

Ik heb de hulp van jongerenwelzijn ingeroepen maanden geleden, hulp om het onophoudelijke gepest, gestalk, gedreig, enz te doen ophouden want zowel mijn beide kinderen als ik gingen eraan kapot.

De laatste weken werd alles in sneltempo op z'n kop gezet, er werden boven mijn hoofd en zonder mijn medeweten beslissingen genomen over onze zoon, zoals hem veranderen van school naar een school veel verder van waar ik woon, mét internaat, terwijl ik daar niet mee akkoord ben.

Internaat kan ook op de school waar hij nu zit, toch beslist het OCJ blijkbaar alles zelf, papa blijkt enige te zijn die alles weet en ik zie alles meer en meer naar zijn wensen veranderen door jongerenwelzijn.

Zelfs de klassieke weekendregeling om de twee weken,een weekend bij papa, werd vandaag zomaar efkes aangepast, zonder advocaat, niks, het ocj zal een nieuwe regeling op kalender zetten, ik zal dus mijn kind binnenkort enkel nog 1 weekend op 2 zien, en papa krijgt nog eens een extra dag bij om de twee weekendverblijven, maw, hij heeft hem meer dan ik om zijn woorden te gebruiken, en dus moet hij mij geen alimentatie meer betalen ook, maar omgekeerd wel, ik zou hem moeten betalen?

Kan iemand mij ergens uitleggen wat hier aan de hand is en wat ik moet doen om een deftige raadsman te bekomen?

dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 05 okt 2017 21:20

Als een OCJ met uw case bezig is en vermoedelijk een VOS situatie heeft gedetecteerd vermoed ik dat er ook een beslissing van de (jeugd) rechtbank zal zijn.
Hebt u daar weet van ...beide ouders dienen steeds gehoord te worden.

Ook alimentatie is iets dat slecht door de rechter kan gewijzigd worden.
Kan zijn dat uw advocaat wel aanwezig was op de zitting - trouwens elke minderjarige krijgt van rechtswege een advocaat toegewezen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”