Hoederecht

Hvk
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Hoederecht

#1 , 18 sep 2017 08:21

Beste


Graag had ik wat informatie gehad.
Ik woon feitelijk samen bij mijn vriend en hebben een baby van negen maand. Het huis is van hem. Ik woon bij hem.
De laatste tijd hebben we veel ruzie, altijd over mijn schoonmoeder. Dat is al jaren zo. Moeit zich altijd met ons huishouden en dergelijke dingen. Ben dat echt beu en mag er niets van zeggen tegen mijn vriend of wij hebben steeds ruzie.
Sinds onze zoon er is is het alleen maar erger. Heb het gevoel dat ze lijn kind wilt afpakken van mij.

Nu gaan de ruzies steeds over onze baby.
Het is soms zo fel dat mijn vriend dreigt om week / week doen als ik zijn goesting niet doet. En zijn goesting wilt dus zeggen zijn moeder haar goesting.

Ben die strijd met zijn moeder zo moe. Ik word altijd als zondebok aangezien. Maar ik wil mijn zoontje niet kwijt door uiteen te gaan. Wa t dan wint zij en heeft zij onze zoon elke week.

Ik heb steeds 9 maanden voor mij zoontje alles gedaan. Geef nog steeds borstvoeding . Sta er elke nacht 4-5 x voor op( slaapt nog steeds niet door) hij laat er zijn slaap niet voor.
Mijn vriend was altijd werken en was er nooit. Maar hij wilt dat we steeds meer naar zijn moeder gaan enz.. En zodat zij op ons kind kan letten.
Als het haar of zijn goesting niet is. Dreigden ze met week week.

Wil zo hard voor mijn relatie vechten mar ben voor de moment zo moe van die ruzies steeds over haar.
Mijn vriend is een workaholic dus ik weet als we uiteengaan moesten gaan dat vader tegenwoordig evenveel rechten heeft als een moeder. Maar hij wilt gewoon week week zodat hij kan werken en mijn baby bijzijn moeder kan zetten. Dat kan ik echt niet aan.

Ben ten einde raad...
Kan mijn zoon geen week missen
Maar ben die strijd met zijn moeder zo moe en steeds die dreigementen. Wat moet ik doen .
Is het echt zo als we uiteen gaan dat het Co. Ouderschap week week is. ?

Heb maar schrik dat als ik nog paar jaar wacht met uiteen te gaan dat het meer in zijn voordeel speelt om het hoederecht te krijgen: want hij heeft geld, ik niet. Hij heeft een huis , ik niet. Mss gaat onze zoon dan ook bij hun is buurt naart school. Speelt allemaal in zijn voordeel.

Wie kan mij raad geven.
Sorry heb geen kind gebaard om het door mijn schoonmoeder te laten opgroeien. Zie mijn kind te graag!!!

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jabbe
Berichten: 586

#2 , 04 okt 2017 17:32

Week-week is geen basisregeling. Het is de rechter die zal oordelen op basis van de situatie als de leeftijd van het kind welke regeling het beste kan worden opgelegd als de ouders er niet uit raken.
Maar ik begrijp uw frustratie als u uw gezin moet delen met de moeder van uw vriend.
Hoederecht bestaat niet meer in België: dat heet nu exclusief gezagsrecht (en er moet al veel gebeuren om dat te verkrijgen). En het is niet omdat iemand meer vermogend is dat hij daarom de hoogste kaart trekt.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”