mijn puber van 17 is naar zijn papa

alice1234
Topic Starter
Berichten: 16

mijn puber van 17 is naar zijn papa

#1 , 11 sep 2017 17:14

Beste,

gescheiden sinds heel aantal jaren met EOT. Kinderen afwisselend bij mij en bij papa.
De oudste (nu 19) gaat al 10 maanden niet naar papa na heel wat conflicten. In het verleden al heel 3 keer bemiddeld tussen hem en papa.
Nu zegt de 2de van 17 dat mijn huishouden hem niet meer past.
Door zijn vakantieregeling (mij door de strot geduwd en waarvoor ik heb betaald) waarbij hij weg was in augustus toen hij bij mij tijd zou doorbrengen heb ik hem ondertussen al een maand niet meer gezien. Als we een gesprek hebben, wat eigenlijk goed gaat, ben ik het natuurlijk wel die moet bellen.
Ik was aan t hopen in september met nieuwe lei te starten. Maar op afgesproken overdracht geen 17 jarige.
Papa bemiddelt nul, Integendeel
Vandaag brief van de jeugdrechtbank dat hij gehoord wordt.
Gaat blijkbaar over hoederecht en domicilie volgens de betreftregel op de brief.

Waarom krijg ik geen uitleg en waarom mag ik niet gehoord worden ? Als ik hem dan zo slecht behandel dan zou ik dat toch graag horen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mamavan2schatten
Berichten: 172
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 sep 2017 19:24

Wij hebben dit ook gehad over 2 jaar.
Kind ook verhoring gehad.
Houden uitsluitend rekening met kind.
Vader nooit gehoord geweest. Integendeel... Enkel verslag van advocaat...

Mits hij al 17 is, hoop ik voor u dat dit goed uitgdraaid.

Wij mogen maandelijks ferm betalen + zoveel % op buitengewone kosten.
Kan u nu al zeggen, leuk is anders....

eylis
Berichten: 8846

#3 , 11 sep 2017 20:11

:shock: lees ik dat goed dat u een officiele brief krijgt van de rechtbank waar in de informatieregel (betreft...) de term "Hoederecht" staat vermeld?

Reclame

alice1234
Topic Starter
Berichten: 16

#4 , 12 sep 2017 18:39

Beste eylis,

ik moet me verbeteren: er staat uitoefening ouderlijk gezag en verblijfsregeling.

Nu ben ik het dossier gaan inkijken op de rechtbank en weet ik ook iets. Jammer genoeg moet ik de documenten per post afwachten.

Er wordt gesteld dat mijn kind emotioneel lijdt bij mij en daarom naar zijn vader gaat; mogelijk komt hij nog wel eens langs zonder verdere uitleg.
Er wordt voorgesteld dat ik in bemiddeling ga met mijn puber en die bemiddelaar is al bij naam genoemd .
Er wordt voorgesteld dat ik alle kosten blijf delen maar dat het onderhoudsgeld voor de puber stopt.
Er wordt voorgesteld dat ik de kosten van het dossier betaal ?

Straf; voor de oudste die hier woont heb ik nooit naar de rechtbank gestapt wegens emotionele schade en heb ik geen herziening van het onderhoudsgeld gevraagd en heb ik dat op vandaag nog niet gevraagd hoewel de oudste hogere studies start.

Wat is de draagwijdte ouderlijk gezag. Wil dit zeggen dat ik dus geen weet zal hebben van geen enkele beslissing van mijn puber ?
Mijn puber heeft weinig tijd gelet op lief en studies. We zijn gisteren samen iets gaan eten en hij wil mij niet kwijt als mama maar bij papa is het gemakkelijker.

Ik heb het gevoel dat ik hem probeer op te voeden of heb geprobeerd en nu niet in deze situatie zat als ik geen enkele regel zou hebben.
Mocht iemand goede raad hebben die in een gelijkaardige situatie heeft gewerkt, die raad is meer dan welkom.

Ik ben ondertussen de zoektocht van een advocaat gestart, ik ga die nodig hebben.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 sep 2017 19:31

Er komt toch een zitting van de jeugdrechtbank. Daar kan (moet) u aanwezig zijn en zal de rechter dus horen wat u te zeggen hebt. De minderjarige wordt afzonderlijk gehoord, hij is immers geen partij in het geding en wordt op de zitting niet gehoord.
Voor een 17-jarige lijkt het mij nutteloos u te verzetten tegen zijn wil om bij de vader te verblijven.
Verder lijken de eisen mij redelijk: kosten delen, vader betaalt geen onderhoudsgeld meer.

alice1234
Topic Starter
Berichten: 16

#6 , 12 sep 2017 21:19

""kosten delen, vader betaalt geen onderhoudsgeld meer.""
In theorie zeer goed mochten we een evenwaardig loon hebben. Hoewel ik ook fulltime werk is papa zijn loon ongeveer 2,5 x hoger ... (iedere maand)
Als puber binnen 2 jaar een kot van 500 euro wil dan levert dat voor mij wel efkes een groot probleem waarop ik dan vermoedelijk nog een hoongelach krijg voor het dreigement komt. Puber wil geen hema trui maar een merkentrui en dat gaat zomaar door.
En dan hebben we het nog niet over rijlessen, een auto, vakantie met zijn lief.

Ik heb wel 3 kinderen.

Terug naar “Echtscheiding”