Verplaatsing naar school van zoontje vriendin

club25
Topic Starter
Berichten: 84

Verplaatsing naar school van zoontje vriendin

#1 , 07 sep 2017 07:22

Mijn vriendin heeft een zoontje van 9 jaar uit een vorig huwelijk.

Onlangs kreeg ze een bericht van haar ex en meestal zijn die om haar op stang te jagen, dat hun zoontje nu het school begonnen is maar zelfstandig uit zijn bed moet komen, hem klaarmaken en naar school gaan met de fiets want kleine kinderen worden ook groot stond erbij

Dit is niet verantwoord want het is een heel drukke baan om met de fiets te doen en zelf voor zijn eigen zorgen kan hij ook nog niet.

Ik wil ook meegeven dat er buiten van zulke smsjes er geen communicatie mogelijk is en dit al jaren.

Nu vraagt mijn vriendin haar af of ze hier iets tegen kan doen want in principe bij diegene die hij is daar doen ze mee wat ze willen maar toch in dit geval is het anders

Iemand suggesties ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 07 sep 2017 09:02

Er gewoon niet op reageren en u niet op stang laten jagen is de beste oplossing.

club25
Topic Starter
Berichten: 84

#3 , 07 sep 2017 09:39

Allemaal goed en wel maar wat als zijn papa het wel zo gaat doen van hem alleen naar school op te sturen want is weer in zijn eigen belang want dan kan hij op tijd beginnen werken en verliest hij geen tijd

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 sep 2017 09:45

Allemaal goed en wel maar wat als zijn papa het wel zo gaat doen van hem alleen naar school op te sturen want is weer in zijn eigen belang want dan kan hij op tijd beginnen werken en verliest hij geen tijd
Is dit onder toezicht, of is de vader al weg (bijvoorbeeld gaan werken) als het zoontje moet opstaan, ontbijten, etc...?

Mijn zoontje wordt 7, en hij moet ook zorgen dat hij op tijd op staat, zelf zijn kleren aantrekken en tanden poetsen en zijn boterham smeren voor 's ochtends. Maar ondertussen ben ik of mama wel thuis om hem hierin te begeleiden. Hij is dus niet alleen thuis. We vinden hem wel nog wat jong om alleen met de fiets naar school te gaan, maar de overbuurjongen is 10, en die vertrekt wel elke ochtend met de fiets naar school (deed ik trouwens ook toen ik die leeftijd was).

Op zich vind ik dat bericht dus niet zo abnormaal, tenzij de vader bedoelt dat hij om 6 uur gaat werken en zijn zoontje dan maar op school moet zien te geraken in zijn ééntje. Dat laatste is natuurlijk niet OK.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

club25
Topic Starter
Berichten: 84

#5 , 07 sep 2017 15:46

Vriendin heeft met haar zoontje gepraat en het zou zonder toezicht zijn dus hij zou opstaan om te gaan werken en zoontje moet dan zijn plan trekken om naar school te gaan.

Het zou wel niet per fiets zijn maar te voet maar desondanks toch drukke baan en toch effe stappen hoor.

Wat kan je eraan doen ?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 sep 2017 16:05

Tja... Ik zou zoiets niet doen, maar als het kind niet echt iets te kort komt (hij heeft propere kleren om aan te doen, kan ontbijten 's ochtends, en zelfstandig naar school vertrekken), denk ik je enkel daarvoor moeilijk over verwaarlozing of iets dergelijks kan spreken. Er zijn volgens mij wel meer kinderen in de leeftijdscategorie 8 - 12 die 's ochtends hun plan moeten trekken om naar school te gaan, omdat één of beide ouders moeten gaan werken...

Geen idee welke juridische stappen je hiervoor kan ondernemen. Hou ook in het achterhoofd dat dit "zelfstandig naar school vertrekken" binnen enkele jaren niet meer problematisch is. Van bijvoorbeeld een 14-jarige mag je zeker verwachten dat ze daartoe in staat zijn...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Echtscheiding”