tieners bij papa op 1 kamer slapen

yenneke
Topic Starter
Berichten: 14

tieners bij papa op 1 kamer slapen

#1 , 06 sep 2017 10:40

Ik ben gescheiden sinds 2007 en heb het hoederrecht van de kinderen, alle 14 dagen gaan ze van vrijdag tot zondag bij hun papa.
Onze zoon is bijna 14 en onze dochter bijna 13 jaar, toch moeten ze bij papa nog slapen op dezelfde kamer in een stapelbed... echter vind dochterlief dit niet meer leuk wat ook begrijpelijk is , als ze dit aangeeft bij papa krijgt ze het antwoord later zullen we wel zien wat we kunnen doen. ( er zijn echter drie kamers aanwezig in het huis waar papa woont , 1 kamer als bureau , 1 kamer voor de kinderen 1 kamer voor papa en zijn nieuwe partner.)
Kan ik hier een punt van maken tegenover mijn ex dat hij een oplossing zoekt ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 06 sep 2017 12:31

Strikt wettelijk is hieromtrent niets geregeld doch het is wel wenselijk dat puberende jongens en meisjes eigen kamers hebben. Als je met je ex nog on speaking terms bent misschien vragen om de bureau her in te richten zodat dat 1 weekend op 2 een slaapkamer wordt.

Onder voorbehoud. Mogelijks kan je bij blijvende weigering (als jij en de kinderen dat willen) dit inroepen om de verblijfsregeling te proberen wijzigen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”