Uit elkaar gaan

Ikkeikke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Uit elkaar gaan

#1 , 05 sep 2017 13:12

Hallo ik heb een vraagje,
Ik heb hier helemaal geen ervaring mee maar als ik en mijn
Vriend uit elkaar gaan, en haar adres staat bij hem welke gevolgen heeft dat voor mij? Als we uit elkaar gaan en hij wil mijn dochter niet mee geven aan mij want we wonen nu samen maar ons adres is voorlopig apart. En kan ik mijn dochter op
Mijn adres zetten zonder dat hij het weet?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 sep 2017 13:41

We hebben wel weinig informatie gekregen. Wat bedoel je om te beginnen met "haar adres staat bij hem"? Wie is "haar"? Zijn nieuwe vriendin? Jullie dochter?

Verder:
1. Hoe wonen jullie samen: feitelijk of wettelijk?
2. Huren jullie of hebben jullie samen een huis gekocht?
3. Is er een regeling getroffen omtrent jullie dochter of is hier nog niets rond geregeld?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

kavijakx
Berichten: 25

#3 , 10 sep 2017 11:23

dus als ik het goed begrijp, is het jou dochter, en niet zijn dochter?
dan neem je haar gewoon mee, er is niets dat hij daaraan kan doen.

als hij de wettelijke vader is, of haar geadopteerd heeft.: Dan durf ik daarover geen uitspraken doen

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 10 sep 2017 16:30

Zolang er dan geen uitspraak is door familierechtbank of een akkoord bij notaris heeft de ouder die kind heeft het kind.
Politie kan en mag niets doen gezien de ouder ouderlijke macht heeft.
Als kind naar school gaat kan u het daar wel gaan halen maar andere ouder ook.
Als iemand anders met kind op straat loopt - kan u politie erbij vragen om kind aan u te overhandigen.... iets wat ik voor de verstandhouding niet aanraad -
Enigste wat helpt is de eerste regel ...of indien er nog gepraat wordt samen een bemiddelaar (advocaat of therapeut).

Terug naar “Echtscheiding”