Kinderbijslag op kinderrekening of niet?

Frankie02
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Kinderbijslag op kinderrekening of niet?

#1 , 03 sep 2017 11:21

Ik ben sinds anderhalf jaar gescheiden met een eot.
Mijn ex-partner en ik hebben 3 kinderen van 11,12 en 15 jaar.
we zijn altijd goed overeen gekomen maar sinds ze een vriend heeft begint ze stilaan te muggenziften (indexaanpassing alimentatie moest eerst niet, nu wil ze die plots met terugwerkende kracht enz.)
ik heb mijn kinderen om het weekend en de helft van alle vakanties en betaal natuurlijk ook alimentatie.
nu is er een kinderrekening die dient om buitengewone kosten te dekken waar we tot nu toe evenredig geld op storten.
omdat mevrouw plots moeilijk begint te doen heb ik de eot nog eens goed doorgelezen en daarin staat bijvoorbeeld het volgende:
"in het bedrag van het overeengekomen onderhoudsgeld is de door de moeder rechtstreeks te innen kinderbijslag niet begrepen. Mevrouw x heeft vanaf heden het recht om alleen en zonder tussenkomst van meneer X de kinderbijslag, alsook de eventuele achterstallen te ontvangen. Hiertoe geeft de Heer x volmacht, voor zoveel als nodig."

dat lijkt me duidelijk, maar als ik den de volgende paragraaf lees over bijzondere kosten staat daar het volgende:

"Mevrouw x zal vanaf heden het recht hebben alleen en zonder tussenkomst van de andere partij alle gezinsvergoedingen en andere sociale voordelen te ontvangen betreffende de kinderen en verbindt zich ertoe deze te storten op voorvermelde kinderrekening binnen de vijf dagen na ontvangst ervan.
Ook de eventuele studiebeurs of andere studietoelagen ontvangen door één van beide partijen dient op de kinderrekening gestort te worden binnen de vijf dagen na ontvangst ervan."

nu is mijn vraag:
Wat wordt er bedoeld met alle gezinsvergoedingen en sociale voordelen?
is dit de kinderbijslag, wat een gezinsvergoeding is of wat wordt er bedoeld met gezinsvergoedingen en sociale vergoedingen, is dit het belastingvoordeel dat ze heeft, het verhoogd netto loon voor 3 kinderen ten laste, ik weet het niet.
iemand hier een juiste interpretatie van of ervaring mee?

dank u
F.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Frankie02
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 sep 2017 16:21

niet meer nodig te reageren, inmiddels antwoord gekregen van de jurist die de eot opstelde en een advocaat die ik vandaag geconsulteerd heb.
ben benieuwd hoe mevrouw hierop zal reageren.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”