1 maal samenkomen

Ricky schroer
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

1 maal samenkomen

#1 , 30 aug 2017 21:23

Hallo mijn vraag is simpel binnenkort kom ik en.Mijn ex samen om alles op papier te zetten .wij willen dat in de minne regelen. Nu heb ik een brief ontvangen van de advocaat van mijn ex zij wil dat allemaal doen maar zou ik beter me laten vergezellen door een advocaat of zou ik alleen gaan? Ik ben bang als ik daar toekom met een advocaat de het hek helemaal van de dam is en.dat er niet meer tot een.akkoord zal kunnen gekomen worden wat is jullie advies? Met of zonder raadsman het is de eerste keer dat we samen komen alvast bedankt voor de raad

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 aug 2017 10:47

Waarom zou u alleen gaan, indien uw ex een advocaat meebrengt? Ik zie niet in waarom u zich dan niet kan laten bijstaan door een raadsman. Je kan dan alsnog alles in der minne regelen, maar uw raadsman zal er wel voor zorgen dat u dingen accepteert die voor u zeer nadelig zouden kunnen uitdraaien.

Als jullie dit in der minne willen regelen, laat dan alle emotie thuis, en bekijk dit puur als een zakelijke transactie. In zo'n geval is het niet abnormaal dat jullie beiden een advocaat meebrengen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Arwen
Berichten: 46

#3 , 31 aug 2017 15:30

Ik zou zonder advocaat gaan en niets tekenen.
Nadien zou ik het akkoord laten nakijken door een advocaat en dan eventueel uw bemerkingen geven.
Niet onmiddellijk tekenen. Er eerst een nachtje over slapen en eventueel raad inwinnen bij een expert.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 aug 2017 15:49

Da's ook een optie, natuurlijk. Op die manier heb je toch de raad van een advocaat zonder deze expliciet mee te nemen naar de bijeenkomst.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Ricky schroer
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 aug 2017 23:30

Bedankt voor de opmerkingen. Morgen heb ik een afspraak met mijn advocaat eens luisteren wat hij te zeggen geeft.

Terug naar “Echtscheiding”