bewarend beslag op huis in vereffening verdeling

Isabelle123
Topic Starter
Berichten: 39

bewarend beslag op huis in vereffening verdeling

#1 , 28 aug 2017 21:32

Besten,

reeds meer dan tien jaar hebben mijn ex en ik een vechtscheiding over de verdeling van het huis en een bvba. Nu blijkt dat mijn ex in een rechtszaak is verwikkeld met een zeer grote Belgische firma. Deze heeft een bewarend beslag gelegd op zijn huis en op ons huis dat nog steeds in vereffeing verdeling is. Die firma heeft mij daar nooit van op de hoogte gebracht. Ik heb hen gebeld om te verifieren of het waar was. Het klopte maar blijkbaar vonden zij dat ik er niks mee te maken had.
Ondertussen wil mijn ex mij het huis wel laten in ruil voor de bvba. Maar volgens de notaris kan dat nu niet meer omdat er beslag op ligt.
Ik snap er niks meer van. Ik dacht dat die firma alleen zou kunnen nemen waar mijn ex eventueel recht op heeft. Ik heb de bouwgrond gekregen, mijn vader heeft het huis gezet en doet nog steeds onderhoudswerken aan alles wat stuk is. Bovendien zijn er dringende en zware kosten aan het huis. Ook moet ik mijn ex maandelijks huur. De rechtszaak met die firma zou nog jaren kunnen aanslepen.
Betekent dit nu dat ik hier zo moet blijven wonen (zonder de onderhoudswerken te doen want weet nu nog niet of het huis ooit aan mij zal toekomen). Huur moet blijven betalen? Moet ik dan maar ergens anders gaan huren, in een huis dat niet onderkomen is? En dit huis laten verkrotten?
Vorig jaar kerstmis (toen het beslag er nog niet oplag) heb ik een zelfmoordpoging ondernomen. (Heb ook al verschillende keren op psychiatrie gelegen door die eindeloze vereffening verdeling-) En nu dit weer?
IK hoop echt dat iemand mij hier kan uitleggen hoe dat komt dat ik nu het huis niet kan kopen. (mijn advocaat is in verlof)
Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Isabelle123
Topic Starter
Berichten: 39

#2 , 01 sep 2017 12:15

Niemand?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 sep 2017 12:59

Het huis is in onverdeeldheid eigendom van u en uw ex?
Dan kan de schuldeiser van uw ex er bewarend beslag op leggen. Als u het huis wil inkopen moet u een regeling zien te treffen met de schuldeiser van uw ex en uw ex.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”