Vader weigert akkoord te geven om kinderen te laten sporten

Roosje987
Topic Starter
Berichten: 45
Juridisch actief: Nee

Vader weigert akkoord te geven om kinderen te laten sporten

#1 , 21 aug 2017 09:29

De titel zegt het al , mijn ex weigert akkoord te gaan met sporten voor de kinderen.
Mijn ex moet 2/3 betalen voor het sporten maar we moeten beiden akkoord zijn met de Sport de ze gaan beoefenen.

Nu doet onze dochter al sinds haar 3 de dansen en turnen en voorheen geen enkel probleem tot in het vonnis kwam te staan dat mr 2/3 dient te betalen ( ik heb afgezien van alimentatie in ruil voor deze overeenkomst)

De kinderen mogen dus niet meer sporten van hem.
Moet ik hier werkelijk een zaak voor starten ?
Sport hoor bij hun sociale leven en ontplooiing.
Het is geen dure sport of een totaal andere sport dan voorheen.

Werkelijk hij drijft mij tot waanzin.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12840

#2 , 21 aug 2017 09:59

Ik snap niet hoe zo'n vonnis er kan komen, dat is toch vragen om gezever?

Is het mogelijk het lidgeld zelf te betalen? Het is uiteraard niet eerlijk, maar het welzijn van de kinderen gaat voor.

eylis
Berichten: 8842

#3 , 21 aug 2017 10:03

De vader moet volgens het vonnis 2/3e betalen van "het sporten". Stuur hem een mail waarin je vraagt welke sport hij dan wél wil financieren. (Als hij turnen en dansen niet wil betalen, zal hij een andere sport moeten betalen toch?) Meldt erbij dat het niet naleven van een gerechtelijk vonnis onderwerp kan uitmaken van een veroordeling. nog belangrijk: hij kan kiezen om alleen het turnen of het dansen te vergoeden. één sport kan volstaan om conform het vonnis te handelen. Nog iets: als de vader blijft weigeren te betalen, kan je je kind wél de sport laten volgen. Hij kan geen activiteiten verbieden die jullie kind volgt als het bij jou verblijft.

Reclame

Roosje987
Topic Starter
Berichten: 45
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 aug 2017 10:34

Leen w dit zijn we na lang vechten overeen gekomen omdat mr geen alimentatie wilde betalen en de helft van het kindergeld eiste.
Hij heeft de kinderen 5 dagen van de 14 maar eiste week om week.

Onze dochter heeft overgewicht en heeft het sporten nodig.
Ik kan het uiteraard alleen betalen maar mr de ex wilt helemaal.niks betalen
Alles is teveel voor hem

Eylis ik zal.jouw advies toepassen.

Dank

Terug naar “Echtscheiding”