vakantieregeling betwisting

Mark70
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

vakantieregeling betwisting

#1 , 20 aug 2017 11:48

Beste,

ondanks een co ouderschap (7-7) heeft mijn ex partner er toch al van begin er al voor gekozen om niet te communiceren. dit maakt sommige zaken erg moeilijk.
nu zit ik met een urgente kwestie.

ik heb de kinderen de laatste 2 weken van augustus volgens het convenant. ik haal ze vandaag (20aug) op om 18 uur en na 2 weken krijgt mijn ex partner ze terug om 18 uur op zondag.

echter krijg ik vanmorgen een mailtje dat ze contact heeft gehad met haar advocaat waarin staat dat volgende week al de laatste week is en ik de kinderen niet ben komen halen afgelopen week. ik sta perplex dat dit zo op deze manier moet. overleggen was weer beter geweest .

ik heb echter begin 2017 gegoogeld en zag ergens dat indien een week 4 dagen in augustus valt en 3 dagen in september die betreffende week in augustus valt. en heb daarom mijn berekening zo gemaakt.

ik kan deze link echter niet meer terug vinden en moet bewijs hebben anders kan ik fluiten naar mijn kinderen. de laatste week.

wie kan me zsm helpen indeze?

bvd

groet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8837

#2 , 20 aug 2017 13:17

tja, beide redeneringen zijn valabel: je haalt je idee waarschijnlijk uit Wikepedia? Dat is géén officieel naslagwerk. https://nl.wikipedia.org/wiki/Weeknummer Laat aan de andere ouder weten, dat je de zaak aanhangig kan en zal maken voor het verhinderen van het omgangsrecht, wat een misdrijf is én wat kan resulteren in een veroordeling mét strafbladmelding. Dat onafgezien van het feit er discussie kàn zijn over de juiste datering en dat door deze onduidelijkheid de ene ouder in elk geval niet mag beslissen dat de volledige omgangstijd verhinderd wordt. Dat je er samen uit kan komen en de verblijfsperiode bij jou maar te laten lopen tem 31/8.

Mark70
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 sep 2017 07:06

dank voor de reactie en excuses voor de late reactie. bij goeievraag had ik dit ook gepost en was deze post vergeten.daar hadden ze ook enkele verstandige antwoorden.
feit is dat ik na aandringen van mij dat ik op een reactie van haar advocaat wacht niks meer gehoord heb en de regeling gevolgd heb zoals ik ze geïnterpreteerd heb

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”