Niet opdagen van moeder terwijl ze de kinderen moet komen halen

Emillio
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Niet opdagen van moeder terwijl ze de kinderen moet komen halen

#1 , 20 aug 2017 11:41

Vandaag wederom een dagje dat mijn kinderen naar hun mama moeten.
Echter om 09.50 een appje dat ze niet gaat komen want ze is ziek.
Dut is niet de eerste keer dat ze niwt komt voor de kinderen. Politie gecontacteerd en ze maken er melding van. De vtaag is eigenlijk het blijft maar bij meldingen en ik zou graag weten wanneer er eigenlijk iwts aan gedaan wordt. Ze verzuimt telke malen. Sinds msart 2017 ia dit de 13de keer dat zw niet komt voor de kinderen.
Kan ik hier officieel klacht tegen indienen of moet ik wachten tot et weer een rechtzaak van komt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 20 aug 2017 12:42

Politie zal er niets aandoen, die maken hooguit een melding of een PV.
Het is aan u om er iets aan te doen, en om naar de familierechtbank te stappen, waarbij de de gemaakte PV's en meldingen kan voorleggen aan de rechter.
Een rechtszaak komt niet vanzelf.

eylis
Berichten: 8842

#3 , 20 aug 2017 13:05

Even ter verduidelijking: het omgangsrecht en de bijhorende verblijfsregeling is een recht en geen plicht. Bijgevolg is het niet gebruiken van deze regeling géén misdrijf. Je kàn er dus geen klacht voor neerleggen, enkel een melding. Als de andere ouder te vaak en te dikwijls en/of willekeurig, verzaakt aan haar/zijn omgangsrecht kan je de verblijfsregeling weer voor de familierechtbank brengen om deze te wijzigen naar een ander regime. 13 maal op 6 maand verzuimen is inderdaad nogal vaak. Vraag eerst aan de moeder of ze zelf de omgangsregeling wil wijzigen. Vertel har dat jullie best samen zelf tot een overeenkomst komen, dat het jullie beiden anders nogal wat geld gaat kosten (rechtszaak) Je kan zo'n gezamelijke overeenkomst ter wijziging/addendum van het vonnis ook door de rechtbank laten homologeren. Kost véél minder.

Reclame

Emillio
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 aug 2017 21:24

Met de moeder valt niet te praten. Brueven tussen advocaten worden zelfs niet beantwoord doir haar. Zij doet zich telke mslen voor als slachtoffer. Om zo te proberen te kinderen hier weg te krijgen.
Mama woont in eeb studio zonder slpk maar denkt dat ze de kinderen ooit gaat krijgen voor een overnachting.

Terug naar “Echtscheiding”