kortgeding

tamara9274
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

kortgeding

#1 , 16 aug 2017 22:34

Beste leden,

Ik zit juist in een echtscheiding en heb een dagvaarding laten uitbrengen naar mijn partner om alles snel te laten verlopen...
Normaal was het vandaag rechtbank maar hij vroeg om uitstel ... nu pas 12 oktober.
Ben met mijn 2 kindjes bij mijn ouders maar dat is echt geen oplossing voor lange tijd ... en hij weigert om uit het huis te gaan ... ( hij gaat vreemd en ik heb voor de kid besloten om hun niet in deze situatie te laten zitten)
Nu zou er eerst een onderling gesprek komen met de advocaten en ons maar hij wel alles tegenwerken want ik ben vertrokken en dat is mijn keuze zegt hij ...
De advocaat is kort en onduidelijk en weet echt niet meer wat te doen nu ... hij is in het huis en laat enkel staan op de rekening voor de kosten verder niks voor de kinderen ...
Wat kan ik nog doen ???
Hulp lijn ...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#2 , 16 aug 2017 22:48

Beste

U kan voorlopige maatregelen bij familierechter vragen. Lees tekst hieronder.

http://www.elfri.be/familierechtbank-vo ... aatregelen
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

tamara9274
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 aug 2017 22:56

Dat is juist het probleem... ging vandaag doorgaan maar ze vroegen uitstel en 1x zou mogen blijkbaar dus nu naar 12 oktober verschoven kan dat? Het is echt wel crisis maar mijn advocaat wacht ons onderling gesprek af... maar dan nog hij gaat met niets akkoord dus wat dan? Hij moet weg ik toch ni met de kids pfff effe de hell momenteel en ken er allemaal niets van :( dacht dat een advocaat meer deed dan dit hoor ...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 17 aug 2017 00:00

Familierechtbank heeft ook een kamer minnelijke schikking.
Ook familiebemiddelaars ( juridische of psychologische) zijn beschikbaar.
Waarom pas 12 oktober
Zijn op dit ogenblik vakantiekamers maar waarom niet uitgesteld op één week.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#5 , 17 aug 2017 08:22

Maar heeft uw advocaat expliciet om dringende en voorlopige maatregelen gevraagd en aangedrongen op een snelle behandeling?

De verstandiger zet was geweest om eerst het overspel te laten vaststellen, dan dringende en voorlopige maatregelen, dan echtscheiding op grond van onherstelbare ontwrichting.

Momenteel zit u in een situatie waarbij u niets kan bewijzen en u degene bent die er met de kinderen onderuit is getrokken. Uw echtgenoot 'moet' niets indien een rechter hem dat niet oplegt.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

tamara9274
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 aug 2017 15:39

IK heb bewijzen hoor ... en mijn advocaat heeft erin gezet dringend maar nu zegt de rechtbank 12 oktober pas ... dat kan toch niet :(

Terug naar “Echtscheiding”