Onderhoudsgeld

nivellion
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onderhoudsgeld

#1 , 14 aug 2017 19:53

Hallo,
enkele jaren geleden is mijn dochter (die eerst bij mij woonde en nu 22 is) bij mijn ex gaan wonen. We hebben toen afgesproken dat we, aangezien het bedrag van het onderhoudsgeld voor mijn zoon (die bij mij is blijven wonen) en mijn dochter hetzelfde was, geen onderhoudsgeld te betalen. Ik vermoed echter dat mijn dochter aan het werk is en nu zal mijn ex dus moeten gaan betalen.
Mijn vraag is nu; is het aan mijn ex om mij te benaderen of niet, aangezien dit een mondelinge overeenkomst is. In de EOT staat gewoon dat zij mij onderhoudsgeld moet tot het kind zelf een inkomen heeft.

alvast bedankt

niv

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#2 , 14 aug 2017 20:07

Het aantal schuldeisers die hun schuldenaar benaderen is oneindig veel groter dan de omgekeerde beweging. Schrijf in eerste instantie een brief waarin u uw vermoeden dat uw dochter werkt uitspreekt en uw ex verzoekt om, in tegengesteld geval, een bewijs te voorzien. Vraag in dezelfde brief vanaf de volgende vervaldag (ervan uitgaande dat er geen achterstal is) betaling van het onderhoudsgeld voor uw zoon.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”