Vraag ivm onderhoudsgeld

Karina07
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Vraag ivm onderhoudsgeld

#1 , 10 aug 2017 15:26

Ik verdien meer dan mijn huidige man en heb een wedde vanuit de overheid en dus een standvastiger inkomen.
We hebben 2 kinderen ( 12 en 16 jaar).
Bij een scheiding via de notaris met onderlinge overeenstemming en co-ouderschap, kan je dan kiezen voor de regeling van onderhoudsgeld voor de kinderen en bijkomende specifiëringen voor oa hobbies ed in plaats van een gezamelijke kinderrekening om mogelijke discussies op termijn te vermijden?
Kan je ook ineens vastleggen dat de wettelijke bedragen worden toegepast al naargelang de leeftijd? En dus automatisch worden aangepast indien van toepassing zonder telkens opnieuw via de rechtbank te moeten gaan?
Ben ik automatisch, gezien de hogere wedde , diegene die onderhoudsgeld moet betalen of kan dit anders worden afgesproken?
Wat zijn de bedragen van onderhoudsgeld per leeftijd of de berekeningswijze of waar kan ik dit online terugvinden en/of simuleren?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Adriana
Berichten: 396

#2 , 10 aug 2017 15:32

Bij een scheiding via de noraris, EOT kan je overeenkomen wat je wilt, de rechter zal in de meeste gevallen volgen.

Franciscus
Berichten: 38602

#3 , 10 aug 2017 16:55

Alles kan als het kind maar centraal staat en voldoende ondersteund wordt.
Ken een case waar een van de partijen quasi 5 maal per maand meer verdiende. Andere partij was ook ambtenaar.
Beide ouders zorgde voor de kinderen maar de meest verdienende partij gaf zonder wijzigingen veel meer geld uit aan kledij van kinderen.
Partijen hadden daar geen probleem mee en er was een gewone regeling qua alimentatie ( woonden bij ambtenaar)

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”