Onkosten kind ten laste

Erwin Maes
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Onkosten kind ten laste

#1 , 10 aug 2017 12:08

Mijn ex-partner beslist een jaar geleden , zonder overleg, een bromfiets te kopen voor onze dochter. Zijn brengt deze bromfiets, verzekering en gsm kosten ( van de dochter) in als beroepskosten in haar zaak . Nu vindt zij dat ik de helft van deze kosten moet dragen, al worden deze ingebracht als beroepsonkosten.
Is die mogelijk?

Kan zij ,zonder overleg, aankopen doen en de helft van deze kosten aan mij doorrekenen.? In dit geval een bromfiets.

Is een bromfiets noodzakelijk voor een student?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 10 aug 2017 12:14

Is een bromfiets noodzakelijk voor een student
Dat zijn geen noodzakelijke zaken voor een student.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

eylis
Berichten: 8842

#3 , 10 aug 2017 13:16

zowel over de aankoop van een bromfiets als een GSM wordt vooraf overleg gepleegd. Voor een GSM kan je een minimumbedrag voorzien (minder dure prijsklasse en het moet geen smartfoon zijn...) Een bromfiets is niet noodzakelijk, dus daar moet je zelfs niet in tussenkomen. Laat haar ook fijntjes weten dat de belastingen daar niet mee kunnen lachen als persoonlijke aankopen voor kinderen aangegeven worden als beroepskosten....

Reclame

Erwin Maes
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 aug 2017 12:24

Heb dit allemaal uitgelegd maar ze weigert haar kosten te betalen en verwacht wel dat ik haar onechte kosten dek.
Hoe kan ik haar dwingen?

Terug naar “Echtscheiding”