Samenwonen tegen wil en dank

Bernie4
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Samenwonen tegen wil en dank

#1 , 09 aug 2017 14:14

Onze relatie is voorbij, wij hebben 1 gemeenschappelijke dochter. Ons huis zijn we aan 't afwerken op het adap te koop te zetten. De ruzies beginnen te ecaleren waardoor samenwonen niet meer leefbaar is ook niet voor onze 4 jarige dochter.
Ikheb voorgesteld om afwisselend elders te gaan wonen zodat onze dochter en mijn 3 oudere kids niet constant mee moeten verhuizen in afwachting van de verkoop van ons huis. Hij weigert dit en zegt zijn dochter niet te willen achter laten. Als ik hem uitleg dat we dit net doen ten voordele van haar en mijn andere kids, dringt dit niet door.
Ik hou deze situatie niet langer vol.
Wat zijn mijn rechten en plichten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#2 , 09 aug 2017 14:23

Gehuwd? Wettelijke samenwoning? Feitelijke samenwoning?
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

LeenW
Berichten: 12840

#3 , 09 aug 2017 14:25

Om beurten verhuizen is moeilijk af te dwingen. Ofwel verhuist u, ofwel verhuist hij.

Reclame

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 aug 2017 14:34

Wat is de relatie tussen uw (ex-)partner en uw 3 oudere kinderen? Waar zouden zij verblijven in uw verhuisverhaal?

eylis
Berichten: 8842

#5 , 09 aug 2017 15:16

Deze verblijfsregeling voor ouders werkt niet in jouw situatie: immers: dat zou willen betekenen dat jouw kinderen (niet van je partner) ook in het huis blijven als het de verblijfstijd is van je partner. Je kan hem onmogelijk verplichten de zorg voor jouw kinderen op te nemen in een scheidingssituatie. als het zijn verblijdfstijd is met jullie gemeenschappelijk kind, zouden de andere kinderen ook met jou mee moeten verhuizen. Dat lijkt nergens op. dus zoals Leen voorstelt: één van de partners neemt een ander verblijfadres. Of anders afspreken dat conflicten "on hold" gezet worden in het belang van de kinderen en op gezette tijden en plaatsen uitgeruzied worden als ze niet thuis zijn. Lijkt moeilijk, maar het kàn!

Bernie4
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 09 aug 2017 21:37

We zijn feitelijk samenwonend. Mijn 3 oudste kids wonen om de week bij mij. Mijn bedoeling is om in de week dat ze bij mij zijn in het huis te wonen met alle 4 kinderen dus ook onze gemeenschappelijke dochter. In de week dat de 3 oudste naar hun papa gaan zou mijn ex partner (papa nr 4) dus in ons huis wonen met onze gemeenschappelijke dochter...

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#7 , 10 aug 2017 06:18

Indien u feitelijk samenwonend bent kan u alvast niet op eenvoudige manier dringende en voorlopige maatregelen aanvragen, in zeer dringende gevallen is de enige weg die u openstaat de voorzitter van de RB van eerste aanleg; ik zou het u echter niet aanraden.

Ik begrijp wat u wenst te doen en zie er ook de merites van maar in praktijk werkt dat enkel indien beide partners akkoord zijn over die aanpak, u zal uw bijna ex niet kunnen dwingen mee te gaan in dat verhaal. Tracht de woning zo snel mogelijk te verkopen en kom tot een regeling m.b.t. uw gemeenschappelijke kind. Indien het langer dreigt te duren en samenleven is onmogelijk zal iemand moeten verhuizen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Echtscheiding”