Scheiden en lijden

Henky
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Scheiden en lijden

#1 , 05 aug 2017 06:19

Ik ben getrouwd, we wonen pas twee maand op nieuw adress, huurwoning staat op beide naam. 8juli is politie tussenhekomen reden interfamilliaal geweld. In februari heb ik iets gedaan waar ik spijt van heb, overspel maar we gaven het nog een kans. Ze zocht wel veel ruzie, ik was net geopereerd aan schouder begin julli, en ze gaf me een slag op schouder, in een reactie duw ik haar weg met andere arm de onhandige en had ze een bloedneus was zeker geen slag. Resultaat ze belt politie, ze namen notitie en ze ging mee voor twee dagen crissisopvang. Politie zei dat het niet erg was. Ze is nu ondertussen al maand weg naar brussel 130km van hier bij haar moeder, ze zegt dat ze niet terugkomt en wil scheiden, hoelang duurt dit dan eer ik dat hoor als ze bv deze week naar adcocaat is geweest ? Kan ik hier dan direct buiten gezet worden? Ik mag van haar zelfs mijn kindje van 13maand niet zien, ze is 8maand zwanger. Kan ik haar hier laten uitschrijven. Want ik ben een beetje bang dat haar plan zal zijn mij hier buiten te krijgen binnen een week ofzo om toch terug te keren. Kan ik huurcontract alleen op mijn naam laten overzetten , want ze is al maand weg. En ik wil niet scheiden het is te triestig voor woorden met baby die op komst is. Kan zei als het zo is zomaar 130km van hier gaan wonen. Bedankt voor jullie reactie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Henky
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 aug 2017 06:21

Wat raden jullie mij aan.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#3 , 05 aug 2017 07:48

Uw echtgenote is niet 'zomaar' 130 km weg gaan wonen, ze heeft dat gedaan nadat u geweld had gepleegd, dat vastgesteld werd en ze twee dagen in een vluchthuis doorbracht, met een kind van 13 maanden en een zwangerschap van 8 maand. Dat volgende op overspel, eerder door u gepleegd tijdens haar zwangerschap.

Ik haal het bovenstaande aan om aan te tonen dat dit er voor de buitenwereld niet als 'zomaar' uitziet. Wat de politie daarover zegt maakt niet uit, het is wat het openbaar ministerie oordeelt en later mogelijk de rechter dat bepalend zal zijn. Wil u weten welke versie dezen vermoedelijk vanuit het standpunt van uw echtgenote zullen lezen, bekijk dan bovenstaande paragraaf nog eens.

Was laat uw denken dat ze wil terugkomen naar de huurwoning? In haar plaats zond ik aangetekend een opzegging naar de verhuurder en als die niet meewil trok ik naar de vrederechter. Maar indien ze wil terugkomen en dringende en voorlopige maatregelen vraagt denk ik dat u gelet op de omstandigheden degene zal zijn die zijn matten mag rollen.

De echtscheiding zal er vermoedelijk wel komen, met of zonder uw akkoord. Wat ik u zou aanraden is een advocaat aan te stellen om uit te zoeken wat haar intenties zijn, te komen tot een regeling voor het huurhuis en eventueel tot een voorlopige bezoekregeling voor uw kind.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Henky
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 aug 2017 14:55

merci voor u vriendelijke reactie

Henky
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 aug 2017 15:10

Ze is voor 4x getrouwd waarvan 1x1jaar 1x1,5jaar 1x3jaar 1x5jaar , en 7kinderen 4verschilende papas , ik geloofde in haar . Dus ik kan ook eventueel niet zeggen of dit dan allemaal zo goed is en kan geen vraag stellen aan een rechter of hij ergens ziet dat er iets niet klopt

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#6 , 05 aug 2017 18:16

Dat is allemaal goed mogelijk, maar huwen, kinderen krijgen, scheiden en heel die cyclus meermaals herbeginnen is misschien geen teken van grote zelfkennis maar ook niet verboden. Op zich zijn die omstandigheden ook niet juridisch relevant voor de huidige toestand.

Ik raad u werkelijk aan om een advocaat te contacteren en eea men hem/haar te bespreken. Kijk hoe het staat met die klacht wegens huiselijk geweld, zoek uit wat uw echtgenote wenst en hoe u verder kan met uw toekomst. Terugkijken heeft geen zin.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Echtscheiding”