Ex komt zoon niet afhalen op juiste tijdstip

Sandra1106
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ex komt zoon niet afhalen op juiste tijdstip

#1 , 04 aug 2017 14:32

Ex komt niet opdagen op afhaaldag en heb hiervan melding gemaakt bij de politie. Dag erna staat hij er met de boodschap vonnis niet goeD gelezen dis is nu al de 5de maal. Heb eens rondgehoort en blijkt nu dat ik de zoon alleen moet meegeven in op afgesproken uur en niet meer daarna dat zijn bezoekrecht dan weer hervat op eerstvolgende wissel.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 04 aug 2017 14:50

Door de band, wacht je tot een halfuurtje na het tijdstip dat in het vonnis is vastgelegd. Met de huidige communicatiemiddelen kan iedereen op een makkelijke manier verwittigen als er een vertraging is of verhindering. In geval van duidelijke afspraak vooraf, kan je het gerust samen eens zijn om dat eens anders te doen. Maar plompverloren een dag of uren later opdagen, (en dat herhaaldelijk) getuigt inderdaad van weinig respect voor de andere ouder. Jouw agenda is ook ingepland en in feite zou jij, zodra de verblijfswissel is gebeurd over jouw tijd moeten kunnen beschikken. Als je daar moet zitten wachten tot de andere ouder nog eens opdaagt, is dat niet het geval. Laat aan de andere ouder weten dat hij zich duidelijk informeert bij een neutrale deskundige wat hij kan verwachten als hij steeds te laat of niet komt opdagen. Zeg dat je wenst dat dit correct gebeurt, zoniet ben de volgende keren niet aanwezig thuis als hij zonder verwittiging meer dan een halfuur te laat komt.

laryge
Berichten: 136
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 aug 2017 17:15

Een simpele oplossing zou kunnen zijn om de kinderen niet op te halen, maar te brengen door de ouder waar ze verbleven hebben.

Reclame

Sandra1106
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 aug 2017 17:21

Maar ben ik verplicht van ze daarna nog af te geven of is het volgende bezoek recht dan de volgende datum.er is mij namelijk gezegd als mijn ex niet op te zijn tijdstip komt. zoals in het vonnis vermeld staat ik hem niet meer hoeft af te geven en het volgende bezoekrecht dan ingehad de volgende datum zoals in het vonnis staat

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#5 , 04 aug 2017 17:34

U dient het vonnis stipt uit te voeren, niet meer, niet minder. Begin niet te 'bricoleren' want dat leidt nergens toe.

Post anders een letterlijk (zonder namen) wat daarover bepaald wordt.

Indien precies gedefinieerd: hou u daaraan. Buiten dat tijdstip op die locatie kan uw beschikbaarheid niet worden afgedwongen. Het lijkt me bijgevolg ook dat uw ex, indien hij deze ogenblikken mist, niets te eisen heeft.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Tope
Berichten: 916

#6 , 04 aug 2017 19:05

Als het om bezoekrecht om de 2 weken in het weekend gaat, dan kan jouw ex het kind/de kinderen misschien op maandagmorgen naar school brengen en jij ze op maandagavond afhalen. Zo hoef je niet steeds in elkaars vaarwater te komen.

eylis
Berichten: 8840

#7 , 04 aug 2017 21:54

@tope, geen goed idee: als de vader zich niet eens aan het vonnis houdt, of vooraf verwittigt als hij verhinderd is, kan je daar géén niet-vonnisgebonden afspraken mee maken. Dat kan enkel als de gezamelijke communicatie helder en betrouwbaar is. In deze gevallen houd je je best letterlijk aan de regels van het vonnis zoals xenophon zegt.

Franciscus
Berichten: 38587

#8 , 04 aug 2017 22:09

En u gaat na de 30' (@Eylis is ruim :D ) ik schrijf meestal 15' ..melding bij politie en meldingsnummer vragen.
Partij die in gebreke is heeft geen recht op op een later moment dat WE of die dag of dan in de plaats het volgens WE te krijgen.
Nogal wat rechters hebben geen bezwaar als beide ouders onderling anders afspreken dan het vonnis maar dan moet er wederzijds akkoord zijn.

Terug naar “Echtscheiding”