voel me in de steek gelaten door mijn advocaat

Ingetjeuh
Topic Starter
Berichten: 2

voel me in de steek gelaten door mijn advocaat

#1 , 28 jul 2017 06:53

Sinds 2013 ben ik officieel gescheiden via EOT. Mijn toenmalige advocaat was niet komen opdagen die dag en heeft me toen ook geen advies gegeven over de EOT.

Na een nieuw verzoekschrift van mijn ex-partner in 2015 heb ik dus opnieuw een advocaat onder de arm moeten nemen. Al wou ik liever onderling overeenkomen... Ik heb dan de advocaat van mijn huidige partner gecontacteerd. Sindsdien verdedigt hij mij. Na een jaar kreeg ik plots te horen dat deze mij niet meer wou verdedigen tenzij ik een rekening van hem van meer dan 4000 euro betaal. Op dat jaar heb ik nooit 1 factuur in handen gekregen, nooit enige vraag tot betaling gekregen en het kantoor werkt officieel met maandelijkse bedragen om de kosten zo laag mogelijk te houden (ben ik na de vraag tot betaling van 4000 euro te weten gekomen), ik heb hier echter nooit 1 tussentijdse factuur zien toekomen. Uiteindelijk zijn we dan toch tot een overeenkomst gekomen. Na een eerste betaling van 600 euro, betaalde ik maandelijks 200 euro af + 50 euro per maand (alimentatie die normaal mijn huidige partner zou krijgen, maar deze bij de advocaat liet toekomen om de kosten ook te dekken) en mijn huidige partner dewelke de samenwerking heeft stopgezet, omdat hij zijn eigen kon verdedigen. Echter na 1200 euro betaald te hebben en voor er opnieuw zitting was, weigerde mijn advocaat een bespreking van de zaak, alsook telefoons en e-mails werden genegeerd. Ik krijg weinig tot geen advies en de laatste zitting in maart dit jaar heeft hij mij laten weten dat hij niet aanwezig zou zijn. Het ging om een evaluatie, waarbij mijn ex-partner en zijn advocaat aanwezig waren. Alles wat ik zei werd zo goed als onderuit gehaald door mijn ex zijn advocaat. Nu in oktober is er opnieuw evaluatie. Ik tracht echter sinds maart zo'n beetje tevergeefs mijn advocaat te bereiken. Sinds mei is zijn volledige kostenplaatje betaald + ontvangt hij nog steeds de alimentatie die voor mijn huidige partner bestemd is. Echter sindsdien is hij ook niet bereikbaar. Dus heb ik via een collega een andere advocaat aangeraden gekregen. Na contact met deze persoon blijkt dat zij de zaak niet wil overnemen, omdat de zitting een evaluatie betreft. Ik denk dat ik recht heb op verdediging en voel me compleet in de steek gelaten door mijn huidige advocaat. De advocaat die ik nu onder de arm wil nemen weigert de zaak over te nemen vanwege de zitting in oktober welke om de huidige situatie te evalueren is.

Wat kan ik doen?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pluspower
Berichten: 104
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 jul 2017 21:01

Bij een scheiding met onderlinge toestemming (EOT) hoeft een advocaat niet aanwezig te zijn op de Rechtbank.
U zegt dat de scheiding uitgesproken is door de Rechtbank. Dan is die zaak toch definitief voorbij. Wat nut heeft een advocaat dan nog?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”