contact met het kind tijdens de omgansgregeling

NOR
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

contact met het kind tijdens de omgansgregeling

#1 , 25 jul 2017 18:14

Mijn kind (6 jaar) is bij zijn vader voor 2 weken vakantie volgens het vonnis, de vader wilt niks laten weten over hoe het met ons kind gaat, hij neemt niet op als ik hem bel, en antwoordt niet op mijn e mails, ons kind had hoog koorts toen ik hem aan zijn vader gaf, wat kan ik doen in dat geval? ons kind gaat voor de eerste keer naar de vader voor 2 weken, heb ik geen rechtop om te horen hoe het met mijn kind gaat? heb ik geen rechtop om mijn kind te spreken tijden zijn verblijf bij zijn vader? ter informatie, er is geen co ouderschap, hij gaat om de 14 dagen naar zn vader

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 25 jul 2017 19:26

Er is altijd co-ouderschap op zijn minst gezagsco-ouderschap.
Verblijfsco-ouderschap is iets anders.
Is er een vonnis en wat staat daar in qua omgangsregelingen en alimentatie?

NOR
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jul 2017 19:56

er is een vonnis, de omgangsregeling is, 1 keer om de 14 dagen bij de vader, en 2 weken vakantie in juli en 2 in Augustus, en 1 week in de kerst
maar mijn vraag is, tijdens het verblijf in de vakantie, mag ik niks over mijn kind weten?ik heb niks over hem gehort gedurende 1é dagen , wat me ongerust maakt, en is dat normaal wat de vader doet, dat hij niet op mijn telefoon reageerde en mijn e mail niet beantwoorden?
het ouderlijk gezag wordt samen uitgeoefend

Reclame

Fons54
Berichten: 445

#4 , 25 jul 2017 21:48

Het is zijn tijd met de kinderen. Is niet verplicht om telefoon op te nemen...

NOR
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 jul 2017 21:51

ook het kind verbieden om met de moeder te praten,? het kind is 6 jaar en woont met de moeder , ik denk dat er geen kind meer dan 12 dagen zijn moeder niet wil spreken

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 25 jul 2017 21:53

Laat u jullie kind bellen naar zijn vader als jullie kind bij u is?

NOR
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#7 , 25 jul 2017 22:06

hij wil niks over hem weten, alleen als hij bij hem is, hij belt nooit en hij vraagt nooit iets over hem

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 25 jul 2017 23:23

Wie wil niets weten jullie zoon of de vader?
Laat u jullie kind bellen ja of neen?
Wordt er alimentatie verkregen en betaald?

NOR
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#9 , 26 jul 2017 10:33

de vader wil niks weten, en ja de alimentatie wordt ieder maan niet op tijd betaald, en de vader weigert om de helft van de buitengewoon kosten
te betalen,
ja ik laat mijn kind bellen

Adriana
Berichten: 396

#10 , 26 jul 2017 10:44

de vader wil niks weten, en ja de alimentatie wordt ieder maan niet op tijd betaald, en de vader weigert om de helft van de buitengewoon kosten
te betalen,
ja ik laat mijn kind bellen

Als je kind bij zijn vader is, kan je geen contact afdwingen. Je maakt het jezelf moeilijk als je blijft bellen en contact zoeken in 'zijn week'.

Als ik goed tussen de lijnen kan lezen, is de emotionele kant van jullie scheiding nog lang niet verwerkt.
Het is niet makkelijk, maar laat het een beetje los, geen nieuws is meestal goed nieuws....

Franciscus
Berichten: 38583

#11 , 26 jul 2017 21:15

Staat er een specifieke datum in het vonnis wat alimentatie betreft?
Wat staat er specifiek inzake bijzondere kosten : zijn die duidelijk omschreven en ook de procedure die hier van tel is?
Wordt hier door beide ouders samen over beslist?

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#12 , 26 jul 2017 21:36

Hier is in essentie geen probleem. Ik begrijp de moederlijke bezorgdheid. En in een ideale wereld zou het de voorkeur genieten als er af en toe contact is met de andere ouder tijdens vakanties. tegelijk moet u leren afstand nemen en vertrouwen geven aan de vader.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Echtscheiding”