Geldigheid EOT

PeggyB
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Geldigheid EOT

#1 , 25 jul 2017 11:25

Hallo

Ik heb een moeilijke vraag waarbij de Notaris en een advokaat mij verschillende antwoorden op geven.
Vijf jaar geleden (2012 dus) zijn wij een EOT gaan ondertekenen bij de notaris. Ik was toen emotioneel gedwongen om een overeenkomst te tekenen waarbij mij ex mij voor 50 000€ uitkocht.
Hij had toen een schijf van 20 000€ betaald, de rest ging later komen. We zijn 1 keer gaan tekenen bij de rechter. Nu de 2e keer zijn we niet gaan tekenen omdat we terug samen waren. Ik was toen al wel verhuisd en hij heeft me toen wijsgemaakt dat hij wel op het adres van ons eigen huis gevestigd wou blijven omdat hij zelfstandig is (dit betekende dat we dus feitelijk gescheiden zijn).
Nu na vijf jaar zijn we dus definitief uit elkaar en is hij effectief terug gaan wonen in ons eigen huis.
Ik ben niet meer akkoord met de EOT van vijf jaar geleden, maar geldt deze dan nog? Ook al kan ik bewijzen dat we terug samen waren tijdens deze vijf jaar?

Bedankt voor de raad alvast

Gr

Peggy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pluspower
Berichten: 104
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 jul 2017 21:13

Volgens mijn mening bent u NOOIT gescheiden maar feitelijk gescheiden.

Franciscus
Berichten: 38607

#3 , 29 jul 2017 23:05

Hoe staat u geregistreerd op uw Eid of beter nog vraag het na bij de gemeente:
Als gescheiden (het vonnis moet binnen de 2 maanden nadat het in kracht van gewijsde is gegaan) bent u effectief gescheiden.
Indien vonnis niet ingeschreven is bij burgerlijke stand bent u niet wettelijk gescheiden.

Reclame

PeggyB
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 jul 2017 07:16

Maar geldt de EOT dan nog van vijf jaar geleden?

Fons54
Berichten: 445

#5 , 30 jul 2017 09:52

Neen. Je bent immers niet gescheiden.

Terug naar “Echtscheiding”