vakantieregeling

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

vakantieregeling

#1 , 24 jul 2017 11:35

Enige tijd geleden vroeg ik aan ex week/week,dat was niet haalbaar voor hem met zijn werk,dus huidige regeling werd behouden.
Ondertussen heb ik ook extra job aangenomen volledig afgesteld op de huidige regeling.
Nu komt ex af dat hij week/week wil enkel in de vakanties want dan lukt dat met zijn werk. Hierdoor zou ik in de problemen komen aangezien hij mijn vraag vn week/week niet wou op ingaan.
Ik wou ex halverwege tegemoet komen: grote vakantie week/week,andere vakanties de gewone regeling - zo hbbn we elk deels wat we willen.
Heeft ex kans op slagen bij de rechtbank? Ik moet tijdens het jaar ook al verlof nemen om voor X te zorgen als ex op zijn dagen nr buitenland moet of als hij zicg niet vrij kan maken door zn werk om consultatie te nemen.

Door zijn vraag heeft hij idd vrije dagen als hij voor X moet zorgen,ik daarentegen heb zo meer opvangkosten en verlies q-time

De reden is dat hij nu 3 kindjes heeft dus veel ouderschapsverlof en verlof kan nemen en voor al zbn kinderen tegelijk wil thuis zijn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#2 , 24 jul 2017 13:58

Of uw ex kans op slagen heeft kan niemand voorspellen. elke rechter oordeelt autonoom op basis van het dossier en twee rechters kunnen in eenzelfde dossier perfect een verschillend oordeel hebben;
Zolang er geen nieuwe regeling is, blijft huidige regeling in elk geval van kracht. Het is wel zo dat veelal in vakantieperiodes gestreefd wordt om een mogelijkheid te realiseren waarbij elke ouder bvb 2 weken met het kind op vakantie kan gaan. In die zin kan de afspraakregeling in schoolvakanties dikwijls verschillen van deze tijdens de rest van het jaar.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jul 2017 14:24

Ja dat hbbn we al 2/2 weken in de grote vakantie.
Onze eot is 2 jaar oud en al 4 keer onderling veranderd op vraag vn ex. Dus ben het ff beu want als ik iets vraag is het antwoord steevast njet

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 24 jul 2017 14:31

Geef in een uitgebreide agenda hoe de de regeling tot vandaag verliep en geeft telkens aan of u bent moeten inspringen en of u op de koop toe verlof hebt moeten nemen. Dat kan u als stuk indienen bij de rechtbank .. u kan daar een korte en neutrale uitleg bijgeven.
Is er 'nu' alimentatie voorzien? Want bij week week of gelijksoortige valt die bij ongeveer gelijkheid van inkomen weg.
U kan nu zeggen dat u voor deze vakantie of voor dit jaar al de nodige afspraken hebt gemaakt en dat u die niet zomaar kan wijzigen - als u die vakantiedagen al hebt moeten vastleggen.
Zet de nieuwe regeling wel op papier en beide partijen tekenen - rechtbank en hof zal daar op die manier geen bezwaar tegen hebben. Wordt soms zelfs zo gezegd door rechter / raadheer ... u stellen nu een vonnis /arrest op maar als u beiden een andere regeling op papier zetten en tekenen kan dat perfect. Alleen als u niet overeenkomt dan geldt mijn vonnis / arrest.

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 jul 2017 15:22

De regeling is officieel dat deze blijft doorlopen in vakantieperiodes,tenzij 1 vd ouders op reis wil. Deze regeling werd al continu aangepast op vraag vn ex,en elke vakantie moest het iets anders zijn... daarmee dat ik nu de officiele regeling wil aanhouden vr de toekomst want zo kan ik niets plannen id toekomst...ik vind het fairst elk de helft vn wat hij wil maar ja andere partij wil alles.
Ja heb alles op mail hoor,ook dat week/week niet lukt omwille vn zijn werk en nieuw gezin. 3 maand later wil hij dan wel week/week id vakantie omdat hij die dagen allemaal vrij kan nemen

Franciscus
Berichten: 38602

#6 , 24 jul 2017 18:08

Dan best gewoon het vonnis volgen.
Al of niet met een mededeling naar zijn kant... in de aard van ' heb alles nu al zo geregeld op uw vraag en nu wijzig ik het niet meer'.

Daffie
Topic Starter
Berichten: 137
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 jul 2017 20:05

Bedankt, heb dat ook zo laten weten. Probleem is dat hij gewend is vn altijd zn zin te krijgen en nooit elk een stukje.
Ik ben al bedrogen geweest bij opmaak eot want hij had minnares en buitenechtelijk kind verzwegen waardoor ik akkoord geweest ben met sommige zaken die ik anders nooit zou doen
Das mn hoop dat hij niet nr de rechtbank stapt omdat ik dat zou aangeven

Terug naar “Echtscheiding”