Feitelijk gescheiden financiële regeling

Karina07
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Feitelijk gescheiden financiële regeling

#1 , 24 jul 2017 07:02

Mijn man heeft mij bedrogen en na 5 maanden toch nog samenwonen ben ik, samen met mijn dochter verhuisd.
Ik begrijp dat wij dan feitelijk gescheiden zijn. Maar hoe zit het dan met de lening van het huis dat nog beide onze eigendom is, de verzekeringen van de eigendom en het huurhuis en de huur. Wie betaalt wat of hoe kan dit op een correcte manier worden opgelost. Of is het toch beter om een EOT te starten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#2 , 24 jul 2017 14:02

Zoalng u niet gescheiden bent, blijft u gehuwd. dat betekent ook dat er aan de bestaande contractuele overeenkomsten geen sikkepit wijzigt;
U blijft beiden hoofdelijk en ondeelbaar aansprakelijk voor betaling van de lening.
U kan wel onderling afspraken maken waarbij u inderdaad de lening blijft meebetalen maar waarbij de partner u bvb huurgeld betaalt voor de helft van de normale huurwaarde van dat pand. daardoor kan u bvb (deels) uw nieuwe onkosten betalen.
Bij gebreke aan onderlinge overeenkomst wordt dat dan doorgaans bij de echtscheiding gecorrigeerd met terugwerkende kracht tot de datum van feitelijke scheiding. Contacteer uw advocaat of notaris die u kan verder helpen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”