onder dwang overeenkomst getekend

29111983
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

onder dwang overeenkomst getekend

#1 , 23 jul 2017 21:15

Hallo aan iedereen, ik heb onder dwang van mijn vriend een overeenkomst getekend, hij dreigde mij op straat te zetten omdat hij weet dat ik nergens naar toe kan. Ik heb enkel een kribbel gezet, niet mijn handtekening en ook niet ''gelezen en goedgekeurd'' en zelf ook geen plaats en datum bij geschreven. Is de overeenkomst dan geldig. Het betreft gezamelijke lasten terwijl ik daar niet sta ingeschreven en mijn naam ook niet op huurcontract. Mijn adres stond daar maar hij heeft me daar uitgeschreven en ben nu ook RVA dop terug aan betaleb dankzij hem. Ik werk maar hij is al 2 jaar werkloos, weigert te werken en speelt de hele dag spelletjes op zijn pc.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 24 jul 2017 08:53

Waar ben je dan wel ingeschreven? Als je daar ook effectief woont is dat domiciliefraude en dat is tegenwoordig zwaar strafbaar. Hoe kan uw vriend u op dat adres uitschrijven?

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 24 jul 2017 11:47

saboteer zijn pc?

Reclame

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#4 , 24 jul 2017 12:44

Ik volg ook niet goed. Bent u bij uw vriend gedomicilieerd? Indien ja kan deze u niet zomaar van de ene op de andere dag buitenzetten (ik zie ook niet hoe hij u zomaar zou kunnen laten uitschrijven hebben).

Wat staat er in die 'overeenkomst'? Het lijkt me niet excessief dat indien u bij hem inwoont, deze een bijdrage in de kosten vraagt, vooral indien u zoals u aangeeft werkt en hij werkloos is.

Uw beste optie: huur ergens iets. Klaar. Dan hebt u zekerheid. Of ga langs bij een CAW of het OCMW om uw opties te bespreken.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 jul 2017 13:39

Hallo aan iedereen, ik heb onder dwang van mijn vriend een overeenkomst getekend
Kan je deze "dwang" bewijzen?
Ik heb enkel een kribbel gezet, niet mijn handtekening.
Die kribbel IS uw handtekening op dat moment.
en ook niet ''gelezen en goedgekeurd''
Dit is niet noodzakelijk bij een onderhands contract.
en zelf ook geen plaats en datum bij geschreven.
Als het contract de datum vermeld, is dit OK. Je hoeft dit niet zelf geschreven te hebben.
Is de overeenkomst dan geldig.
Mogelijk wel. Als jij kan bewijzen dat je gedwongen werd te tekenen, hebben we een ander verhaal, natuurlijk.
Het betreft gezamelijke lasten terwijl ik daar niet sta ingeschreven en mijn naam ook niet op huurcontract. Mijn adres stond daar maar hij heeft me daar uitgeschreven en ben nu ook RVA dop terug aan betaleb dankzij hem.
Je moet "RVA dop" terugbetalen dankzij hem? Normaal moet je enkel werkloosheidsvergoedingen terugbetalen als je deze onterecht verkregen hebt. Ik vermoed dus dat jij / jullie domiciliefraude gepleegd hebben, en de RVA daar achtergekomen is? Doet in uw verhaal ivm de overeenkomst verder weinig ter zake.
Ik werk maar hij is al 2 jaar werkloos, weigert te werken en speelt de hele dag spelletjes op zijn pc.
De leegloper uithangen en hele dagen gamen, is niet bij wet verboden. Onze gevangenissen zouden volzitten met pubers, anders... ;-)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Echtscheiding”