Kinderen ten laste

Nathalie070976
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Kinderen ten laste

#1 , 22 jul 2017 13:13

Beste

Ik ben 4 jaar gescheiden en om mijn ex-partner de financiële mogelijkheid te bieden, heb ik hem alle fiscale en ten laste rechten gegeven van mijn 2 kinderen. Op die manier kon hij het huis kopen via sociale lening.
Ondertussen zijn we 4 jaar ver en houdt hij zich niet aan de gemaakte afspraken in ons EOT en werkt niet mee, als er moet afgeweken worden van de verblijfsregeling. Ook al staat er steeds in onderlinge overeenkomst.
Denkt alleen aan zichzelf en aan zijn nieuwe liefde (zoveelste in de rij)

Ik heb hem 4 jaar de financiële gunsten gegeven en nu heb ik hem gevraagd om de kinderen te splitsen rond de ten lasteneming.
Hij weigert dit volledig en ik vroeg me af, wat moet ik.doen om dit te verkrijgen. Welke mogelijkheden heb ik

Mvg
Nathalie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Nathalie070976
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jul 2017 13:42

Wie heeft ook ervaring mee ? Welk advies kunnen julie mij geven

eylis
Berichten: 8840

#3 , 22 jul 2017 14:53

je spreekt van "mijn kinderen", zijn ze dan niet van je ex-partner? Of is hij enkel maar de biologische vader?

Reclame

laryge
Berichten: 136
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jul 2017 20:51

Je kan ofwel via de rechtbank, maar of een rechter de EOT zal willen wijzigen is twijfelachtig, ofwel via bemiddeling proberen tot een nieuwe overeenkomst te komen die in ieders voordeel is.

Nathalie070976
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 jul 2017 13:21

Jahoor, Ze zijn onze kinderen

Ik.wil.gewoon een faire verdeling van de kinderen en nu neemt hij alle financiële voordelen en komt met geen enkele gunst mij of de kinderen tegemoet

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#6 , 25 jul 2017 20:04

De EOT is wat ze is. U dient geen cadeaus te geven maar hebt ook geen recht op gunsten. Hou u stipt maar strikt aan wat overeengekomen is en eis hetzelfde van uw ex, desnoods via de deurwaarder of de rechtbank.

Behalve indien uitgesloten in de akte kan u wel een herziening van een gebeurlijk onderhoudsgeld vragen, onder bepaalde omstandigheden.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Franciscus
Berichten: 38587

#7 , 25 jul 2017 22:07

Zoals Eylis al heeft geschreven spreken bij rechtbank over mijn kinderen..... wordt niet geapprecieerd.

Terug naar “Echtscheiding”