Vonnis en afspraken niet nakomen

Elfjefien
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Vonnis en afspraken niet nakomen

#1 , 20 jul 2017 12:40

Hallo,

Ik ga even met de deur in huis vallen, ben dus Elfjefien, heb 3 kids waarvan de jongste in een zeer moeizame situatie met ex. Alles via rechter en advocaten geregeld.

Originele vonnis scheef week om week voor in grote vakantie, maar omdat ik al reis geboekt had (vonnis gewijzigd na in beroep te zijn gegaan) had ik via mijn advocaat een wijziging gevraagd, zodat we elks 10 dagen van juli hadden en nadien dus week om week, zoals vonnis voorschrijft. Zo hadden we beiden kans om ook effectief een week op vakantie te gaan.

Het werd gevraagd 22/5 door mijn advocaat aan zijn advocaat. Antwoord kwam er pas 20/6 met goedkeuring tegenpartij.

Dit stond in brief van de advocaat van hem naar de mijne (voorstel kwam wel van de mijne)

bij mevrouw van 1 tot en met 9 juli 2017
-bij de heer van 10 juli (10u. ’s morgens) tot en met 19 juli 2017
-daarna week/week bij elk van beide partijen volgens arrest doch met wissel om 10u ’s morgens, dit is dan in concreto:
-bij mevrouw van 20 juli te 10.00u. tot en met 26 juli 2017
-bij de heer van 27 juli te 10.00u. tot en met 2 augustus 2017
-bij mevrouw van 3 augustus tot en met 9 augustus 2017
-bij de heer vanaf 10 augustus tot en met 16 augustus 2017
-bij mevrouw van 17 augustus 10.00u. tot en met 23.8.2017
-bij de heer vanaf 24 augustus tot en met 30 augustus 2017
-bij mevrouw vanaf 31 augustus 2017 10.00u.

Bij deze bevestig ik het akkoord van mijn cliënt met deze regeling.
Nu het voorstel van uw cliënte wordt aanvaardt door mijn cliënt, verkrijgt uw e-mail dd. 22 mei 2017 en huidige brief een officieel karakter.
Ik hield mij eraan u dit te bevestigen.
Met confraternele groeten,

Nu is het dus 20/7 en wie houdt zich niet aan de afspraken, natuurlijk mijn ex, want alles moet toch altijd in zijn extra voordeel zijn (nochtans had ik hem al bewust een nacht extra gegeven, te zien aan de data)
Dus vanmorgen om 10.30u heb ik sms gestuurd met de vraag waar hij ermee bleef en kreeg ik antwoord dat hij hem had tot vrijdag 18u (originele vonnis) Maar dat is dus duidelijk niet de afspraak he.

Gelukkig met mijn advocaat kunnen bellen, dan heeft zij er ook weet van. Ga er ook melding van laten maken, nog geen klacht. Maar als hij dat zo vaak gaat doen, zal er toch een klacht van komen vrees ik.

Hij beweerd steeds dat ik de moeilijk ben, maar voor vakantie begon heb ik hem nog een extra avond (na schooltijd) en nacht gegund zodat hij zoontje toch nog even gezien had, vanop vakantie heb ik ook hem laten bellen met camera (zoontje is 3j) niet op vraag zoontje, maar vond dat zelf een goed idee, omdat voor een 3 jarige 10 dagen wel lang zijn. Maar hoeveel moeite ik ook doe om het goed te laten verlopen, het is nooit goed genoeg.

Het moest me even van m'n hart...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 20 jul 2017 12:55

En wat is je vraag?

Elfjefien
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jul 2017 13:11

eigenlijk de vraag wat ik hieraan kan doen, behalve het steeds te moeten melden of klacht indienen... Ik hou me steeds aan de afspraken, als er iets wijzigt vraag ik via sms of het al dan niet kan en respecteer ik dan ook het antwoord

Reclame

eylis
Berichten: 8842

#4 , 20 jul 2017 13:29

klacht indienen (PV bij de politie) als een ouder zijn of haar verblijfsrecht niet opneemt, kan in principe niet. Omdat het een verblijfsrecht is en geen plicht. Het ligt wel enigszins anders als een ouder tijdens zijn/haar officiele verblijfsperiode de kinderen zou verwaarlozen, achterlaten of mishandelen. Wél kan je melding maken van de keren dat de ouder géén gebruik maakt van zijn/haar omgangsrecht, zodat je na die verschillende malen een herziening van de omgangsregeling kan vragen (en krijgen) gezien het feit dat de andere ouder er toch geen gebruik van maakt, of althans niet regelmatig.
Als er iets wijzigt (onderlinge afspraak) is en blijft dat een onderlinge afspraak. In de praktijk zal een rechter steeds teruggrijpen naar het oorspronkelijke vonnis en beide partijen er op wijzen dat alleen deze afspraak afdwingbaar is; Maw: bij een goede verstandhouding kan je onderlinge afspraken maken, want beide partijen zullen zich daar vanzelf wel aan houden. Bij een slechte verstandhouding begin je best niet aan onderlinge afspraken, want er komt toch heibel van achteraf je hebt in feite geen juridische poot om op te staan;

Terug naar “Echtscheiding”