wat te doen?

kracht
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

wat te doen?

#1 , 19 jul 2017 10:56

Beste,

Mijn man en ikzelf zijn ondertussen 7 jaren getrouwd. Mijn man heeft een alcoholprobleem en is narcistisch ingesteld. Dit huwelijk was voor mij mijn 2de huwelijk en we hebben een overeenkomst ven gescheiden goederen. Het huis staat alleen op mijn naam. Mijn man heeft nooit 1 cent betaald aan de aflossing van mijn huis. Hij betaalde de boodschappen en deed de klusjes in huis. Nu wilt hij zijn deel opeisen. Kan hij dit doen als ik de echtscheiding aanvraag?
Kan ik hem gewoon uit mijn huis zetten wetende dat we samen een kind hebben?
Ik denk echt dat hij me het leven zuur gaat maken en ons kind gaat gebruiken?
Welke stappen kan ik het best ondernemen nu?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3796

#2 , 19 jul 2017 17:44

Je zou eventueel kunnen stellen dat je man de helft van de meerwaarde (of minwaarde) uitbetaald wilt krijgen (of zelf moet betalen).
Ik ben echter niet zeker of hij hier recht op heeft, daar het gekozen huwelijksstelsel, en het feit dat het huis niet in de gemeenschap zat.
Al heeft hij gedurende die 7 jaar het huis helpen onderhouden, dus heeft hij wel voor die meerwaarde helpen zorgen...

Jij kan niemand uit het huis zetten, zolang een persoon zijn domicilie heeft staan.
Enkel een rechter kan dit.

Als je wilt scheiden, zou ik je aanraden om naar een advocaat te gaan, die zal je goed begeleiden in alle stappen.
Een scheiding kost nu eenmaal veel geld...

Franciscus
Berichten: 38603

#3 , 19 jul 2017 19:13

Heeft ondertussen ook geen huur betaald en heeft eten gekregen ...zijn ook kosten.
Wie betaalde de belasting (van welke rekening).
Betwijfel dat rechtbank op die eis zal ingaan of uw echtgenoot moet het halve huis verbouwd hebben ... en welke kosten heeft hij en u daarvan dan betaald?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”