Naar het buitenland zonder kids-id

nick³
Topic Starter
Berichten: 13

Naar het buitenland zonder kids-id

#1 , 10 jul 2017 11:50

Hallo,

Mijn ex plant een vakantie naar het buitenland (eu, geen reispas nodig). Op zich geen probleem, maar ...

Een aantal maanden geleden heeft ze de kids-id's kwijt gespeeld. Ik heb herhaaldelijk gevraagd om dit terug in orde te brengen maar dit werd steeds vooruit geschoven of afgewimpeld.

Wat kan ik doen om er alsnog voor te zorgen dat ze dit in orde brengt alvorens ze vertrekt? Voor alle duidelijkheid: ik heb geen problemen met haar vakantie op zich en ideaal zou zijn dat alles gewoon kan doorgaan. Maar ik vind wel dat ze in orde moet zijn met deze zaken. En al zeker als het de voorbije maanden herhaaldelijk gevraagd is.

mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 10 jul 2017 12:53

het probleem stelt zich voor haar en niet voor jou. Als de moeder met de kinderen wil reizen, zal dat mét geldig kinder-ID's moeten zijn. Heeft ze dat niet, dan komt zij in de problemen of geraken ze het land niet uit. Als de moeder de ID's kwijtgespeeld is, zal ze het dus zelf moeten vervangen.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 10 jul 2017 15:34

Binnen de EU is er toch geen grenscontrole meer als je met eigen wagen of trein reist. Enkel op een luchthaven zal ze problemen hebben. Ze zal dus waarschijnlijk niet tegen gehouden worden voor controle, tenzij ze iets voorheeft

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 jul 2017 15:38

Ik ga één of tweemaal naar Spanje met de bus en nog nooit controle gehad !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jabbe
Berichten: 586

#5 , 14 jul 2017 14:32

Anders is het als de vader daarna ook met de kinderen op reis wil, en het vliegreis plant. Dus moet de moeder zorgen dat de pasjes van de kinderen in orde zijn tegen dat hij vertrekt, tenzij hij zelf met de kinderen naar het gemeentehuis van hun woonplaats gaat en zijn aanvraag of aangifte van verlies kan doen.

Terug naar “Echtscheiding”