Verhuizen met 14-jarig kind over de grens?

San82
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Verhuizen met 14-jarig kind over de grens?

#1 , 10 jul 2017 11:39

Hoi

Ik zou graag verhuizen met mijn zoon van 14 naar Nederland net over de grens. Is maar uurtje rijden van mijn huidige woonplaats. Mijn vraag is of dat mogelijk is? Ik heb met ex een onderlinge overeenkomst waarbij mijn zoon bij mij woont en om veertien dagen bij de vader gaat. Ik zou uiteraard zelf mijn zoon dan brengen en ophalen bij de vader want is mijn beslissing om te verhuizen. Kan iemand mij concreet aangeven wat mogelijk is?

Alvast bedankt !

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 10 jul 2017 13:01

Als je de verblijfs- en omgangsregeling niet bemoeilijkt, is het in principe mogelijk. Dat je zelf wil instaan voor het vervoer van en naar de andere ouder is een mooie tegemoetkoming om mogelijke moeilijkheden ivm de omgangsrechten van de vader te voorkomen. De afstand is beheersbaar, dus ja je kan het in principe wel doen.

San82
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 jul 2017 20:41

Bedankt voor uw reactie! Mijn vraag is vooral ook of een kind van 14 al recht heeft om te zeggen dat hij mee wil verhuizen of kan de vader alsof dit tegenhouden? Mijn kind kijkt echt uit naar het verhuizen dus ik vraag me dat echt Af gezien mijn ex soms nogal tegenwerking kan bieden.

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#4 , 12 jul 2017 20:59

Een 14jarige mag zijn wens uitdrukken, maar gezien minderjarig kan hij dat niet beslissen. In geval de vader dit voor de rechtbank zou brengen zal de rechter zeker luisteren naar het kind. Nu denk ik dat dit zo geen vaart zal lopen: want het is niet naar het einde van de wereld: 100 km is in geval van hoofdverblijf bij de moeder en enkel weekends/vakanties bij de vader absoluut niet onoverkomelijk. zeker als jij al de transporten voor je rekening zou nemen. Bovendien is je zoon over een paar jaar een grote kerel en dan is Belgie/Nederland met de trein en leuke uitstap.

San82
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 jul 2017 23:33

Waw mooi hoor ik ben hier heel wat mee!
Hartelijk bedankt!!
Moest ik binnenkort nog vragen hebben laat ik hier zeker iets achter en hoop ik dat je mij opnieuw antwoordt
Super dank u

Terug naar “Echtscheiding”