Op vakantie naar het butenland

Mamavan2meisjes
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Op vakantie naar het butenland

#1 , 09 jul 2017 19:26

Mijn man en ik staan op het punt om dus een echtscheiding aan te gaan.
Wij zijn getrouwd onder het wettelijk stelsel.
Nu gingen we normaal 16 juli voor een maand op reis naar Rusland, naar zijn familie.
Gezien de situatie ga ik niet mee . Onze kinderen zijn 3,5 en 1 jaar.
Er staat dus nog niets op papier , er is nog geen sprake van een echtscheiding.
Mag hij dan zomaar de kinderen meenemen op vakantie zonder mijn toestemming?
Ik citeer hier graag bij dat de kinderen terecht komen in een totaal vreemde omgeving, daar ze niemand van hen ooit in werkelijkheid gezien hebben , enkel via skype maar ze beseffen nog niet dat zij hun opa en oma zijn.
Mijn man heeft nooit mee ingestaan voor de zorgen van de kinderen, weet niet eens hoeveel gr de jongste melk drinkt, hoe hij ze zou moeten wassen, hoe hij medicatie moet dienen, welke medicatie hij wanneer moet toedienen. Doet de oudste zelfs niet naar toilet wanneer ze tegen hem zegt dat ze pipi moet doen (vraag dat aan je mama)
Alles is altijd voor mij geweest. Hij is ook agressief naar mij toe geweest in het bijzijn van de oudste.
Mijn kinderen zijn mijn alles. Ik zou het mezelf nooit vergeven als hij ze dan bv nooit meer terug brengt (je hoort tegenwoordig toch altijd van die nare verhalen) .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mamavan2meisjes
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 jul 2017 20:38

Echt niemand die mij kan helpen op deze vraag ?

laryge
Berichten: 136
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jul 2017 13:10

Ja, dat mag hij. Het is niet van belang of jullie nog gehuwd zijn of al gescheiden. Toestemming is nooit nodig.
http://odos.be/web/2017/06/26/toestemmi ... s-te-gaan/

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#4 , 10 jul 2017 14:07

inderdaad kan de vader op reis met de kinderen, gezien je bezorgdheid om de jonge leeftijd en de nodige zorg voor de kinderen, en het feit dat de vader nog niet voor zijn jonge kinderen heeft gezorgd, zou ik je aanraden om toch nog deze reis mee te maken. Jullie zijn nog niet gescheiden en voor zover ik begrijp wonen jullie zelfs nog samen en is er zelfs nog geen verzoek tot echtscheiding ingediend. Maak ginds afspraken met de familie in verband met de zorg voor de kinderen, leg uit dat je wenst dat de vader leert zorgen voor zijn kinderen en dat je deze vakantie daarom nog samen maakt. Het lijkt een ongewone oplossing, maar het is mogelijk.

Mamavan2meisjes
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 jul 2017 15:05

Ik ben intussen vandaag al naar de politie geweest voor aangifte en ook met CAW contact gehad.
In principe moet het niet maar gezien de kinderen hun jonge leeftijd, het feit dat ze daar terecht komen in een onbekende omgeving gedurende een maand, en de kans dat ze mss niet meer terug komen is er wel en om die redenen heb ik het goed recht om ze niet mee te geven
Hij is ook heel agressief . Ik werd vandaag zo bedreigd met dat hij me gaat vermoorden als hij thuis komt, dan zijn we er ineens vanaf ... Ik geef met zo'n gek geen kinderen mee en ik ga zeker niet mee om een maand lang bij zijn familie te zitten .

eylis
Berichten: 8840

#6 , 10 jul 2017 15:55

die info had je beter ook meteen gegeven bij je vraagstelling. De forumleden gaan uit van een "reguliere" situatie opbasis van de info die je wél gaf bij je vraagstelling. Als er een PV geopend is voor verbale agressie en bedreigingen gaat het over een heel andere situatie. Politie en CAW adviseren je zelf de kinderen niet mee op vakantie te sturen, tja dan kunnen buitenstanders die het volledige verhaal niet kennen daar niet veel aan toevoegen.

Terug naar “Echtscheiding”