Wijzigen regeling

dvdkerck
Topic Starter
Berichten: 15

Wijzigen regeling

#1 , 12 jun 2017 15:24

Hallo


Ik ben sinds langere tijd gescheiden, er is een vonnis met een regeling betreffende omgang en alimentatie in voege.
Mijn zoon zou nu in september van school veranderen, en bij mij komen wonen, waardoor de bestaande omgangsregeling verandert.
Mijn ex en ik zijn in grote lijnen akkoord over dit gegeven, maar ik wil dit graag officieel maken, om achteraf discussies te vermijden.
Mijn ex wil graag dat de situatie ook terug gezet kan worden, hoe dat dan ook in zijn werk moge gaan...
Nu vraag ik me af welk de beste, gemakkelijkste en meest efficiënte manier is om dit te bekomen?

Via bemiddelaar (advocaat?) op papier zetten en dan naar de familierechtbank?
Of via een notaris een contract opstellen met een bepaalde duur als avenant op een vonnis ?
Of nog iets anders?

Alvast bedankt
David

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
laryge
Berichten: 136
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jun 2017 16:37

Het snelste en goedkoopste is zonder twijfel een bemiddelaar en dan laten homologeren door de rechtbank.
Een notaris zou ik niet aanraden voor een regeling die puur over de omgangsregeling gaat en als er geen onroerend goed bij betrokken is.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”