Omgangsrecht kinderen

Damilner
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Omgangsrecht kinderen

#1 , 10 jun 2017 23:32

Op 22 maart werd er een voorlopige omgangsregeling uitgesproken voor mijn 4 kinderen. De ex nag ze 2 opeenvolgende zondagen komen halen en dan een zondag niet.
Nu is het zo dat ze deze regeling niet na komt. Normaal had ik 7 juni rechtzaak waar ze de voorlopige maatregel zouden evalueren.
Ex vind het nodig om wederom nieuwe advocaat onder de arm te trekken en vraagt uitsel en krijgt deze.
Nu is het zo dat ze vrij laks is wat betreft de regeling
Ze wik geen andere regeling maar de kinderen
Ze vraagt uitstel omdat haar nieuwe advocaat haar dossier niet heeft
Ze wil nidts anders dan nu
Iemans die mij wat info kan geven ovet t verloop

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 11 jun 2017 00:02

Er is een vonnis niet vergeten steeds aangifte/melding te doen bij politie. Neem het vonnis mee ( en de kinderen ) zodat politie ziet dat ex zich niet aan de regeling heeft gehouden.
Wie moet halen of brengen.
Vraag ter zitting een sociaal onderzoek...
Van advocaat veranderen zal eenmaal door familierechter aanvaard worden zonder gevolg maar als ze dat nogmaals lapt zal ze op niet veel clementie moeten rekenen.
Ik ken een case waar na afspraak een nieuwe datum zaak werd bepaald en een partij niet in persoon kwam opdagen.. alhoewel dat uitdrukkelijk door voorzitter was opgedragen (rechters spreken graag met partijen zelf en niet met de advocaten alleen).
Advocaat afwezige partij kreeg de mededeling er voor te zorgen dat partij aanwezig moest zijn wat dat daar gevolgen gingen aan zijn...
Vorig vonnis bleef dan uiteraard van kracht en niet vergeten tegenpartij kan nu dwangsommen gaan vragen nietwaar meester.

Damilner
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 jun 2017 14:58

Bedankt voor de informatie.
Dame in kwestie blijkt ook nog niet door te hebben dat ze allimentatie moet betalen.
Ik heb GDW gestuurd om de nodige stappen te ondernemen.
Draait zij op voor deze kosten of is dat voor mij?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”