Ex weigert mee te betalen aan sport ondanks vonnis

Roosje987
Topic Starter
Berichten: 45
Juridisch actief: Nee

Ex weigert mee te betalen aan sport ondanks vonnis

#1 , 09 jun 2017 08:38

Hallo allemaal,


Afgelopen maart hebben wij na een lange vechtscheiding een vonnis kunnen krijgen via de KMS.
Hierin werden duidelijk de afspraken vast gelegd.
O.a. over het sporten vd kinderen waar mijn ex vaak verzuimde ze te brengen.
Nu heeft hij aangegeven niet meer te willen betalen mits ik de helft zou betalen.
In het vonnis is duidelijk bepaald dat hij 2/3 van de bijzondere kosten zou betalen oa sport.
Nu weigert hij dit en vermelde ook dat hij ze niet meer wilt brengen.
Het is op een paar km van ons beiden huis en duidelijk besproken tijdens de KMS.
Jij heeft toen gezegd dat hij zich er voor zou inzetten en ze zou brengen op zijn dagen.
Wat kan ik nu het beste doen.
Ik mail hem sowieso nogmaals dat hij zich aan het vonnis dient te houden en geen eigen regels kan maken maar als hij geen toestemming geeft hoeft hij dus niks te betalen en ze niet te brengen.
Sport hoort bij een kind zijn/ haar ontwikkeling dus ik vind het belangrijk dat ze het doen maar geldt dit ook voor een rechter ?

Ze beoefenen deze sport al jaren en het is geen dure sport.
Hij moet ze om de week 2x brengen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 09 jun 2017 23:08

U kan wegens biet naleven vonnis aangifte doen bij politie
- PV wegens niet betalen van de kosten. + meer kosten voor u. ( is correctionele rechtbank)
- melding wegens niet halen en brengen.

Daarna gaat u terug naar de rechtbank maar zal dan andere kamer zijn - daar eist u ( buiten de strafklacht evenzo de achterstallige gelden - vraagt u ook de naleving eventueel andere regeling .. niet vergeten dwangsommen bij niet naleven (bewijs door de aangifte/melding bij politie)

Roosje987
Topic Starter
Berichten: 45
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 jun 2017 11:26

Bedankt voor uw reactie alleen in het vonnis staat dat hij zijn akkoord moet geven hiervoor dus kan ik dan nog aangifte doen?
Hij past het vonnis sowieso toe hoe het hem uitkomt.
Maar dat hij nu ineens geen akkoord wilt geven voor sport omdat hij maar de helft wilt betalen vind ik schandalig .
Kinderen horen te sporten het staat in he5 vonnis dat dit hoort bij hun ontplooiing.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”