Kan ik uitspraak scheiding bespoedigen

Kranalre
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Kan ik uitspraak scheiding bespoedigen

#1 , 07 jun 2017 18:08

Ongeveer een maand geleden vroeg mijn echtgenote de echtscheiding wegens onherstelbare ontwrichting van het huwelijk. Ze liet dit betekenen door een deurwaarder en eind mei moesten we voor de rechter verschijnen. Daar vroeg de rechter of we allebei wilden scheiden. Het antwoord was ja maar blijkbaar had mijn echtgenote het in haar hoofd om de scheiding pas na een jaar definitief te laten uitspreken. Ze hoopt samen met de kinderen intussen in het huis te blijven wonen en mij op te laten draaien voor alimentatie (550€ voor de kinderen en 350€ persoonlijk onderhoudsgeld voor haar terwijl ze zelf weigert meer dan 50% te gaan werken) en mijn eigen huur. Ze wil het volgens mij rekken en weigert nu een schatter aan te stellen voor het schatten van de woning. Wil ook niet zeggen of ze woning wil inkopen of niet. Is er voor mij een mogelijkheid om de scheiding vroeger te laten uitspreken zodat we kunnen beginnen met vereffening en verdeling of ben ik verplicht te wachten tot de termijn van 1 jaar afgelopen is. Ik wil dit zo snel mogelijk achter de rug hebben.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding