Ex wil meubels terug na 3 jaar

Vanhaeren S.
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ex wil meubels terug na 3 jaar

#1 , 07 jun 2017 15:55

3jaar geleden is mijn ex vertrokken. Hij had zijn meubels bij mij gezet omdat ze anders in een vochtige schuur moesten staan. Toen hij vertrok heeft hij gezegd dat ik de meubels maar moest houden hij kon ze toch niet kwijt. Paar weken daarna wou hij er plots 2000€ voor heb gezegd dat hij ze dan maar moest komen halen, maar hij is nooit gekomen. Nu na 3jaar krijg ik bericht 'ik verhuis is wil mijn meubels'
In het vonnis over onze dochter is ook gesproken geweest over de meubels maar ik heb toen van de advocaat moeten zeggen dat ik geen meubels had van hem.
Wat moet of kan ik nu doen. De zetel ,eetkamer en salon tafel zijn nog goed maar de tv kast is helemaal doorgebogen en heb ik in de garage gezet.
Kan iemand raad geven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 07 jun 2017 15:57

"maar ik heb toen van de advocaat moeten zeggen dat ik geen meubels had van hem."

Vraag uw advocaat wat u nu moet zeggen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

LeenW
Berichten: 12840

#3 , 07 jun 2017 16:05

Uw advocaat zal inderdaad het beste weten hoe u nu nog uit die leugen geraakt.

Reclame

Milo72
Berichten: 1016

#4 , 07 jun 2017 16:11

In het vonnis over onze dochter is ook gesproken geweest over de meubels maar ik heb toen van de advocaat moeten zeggen dat ik geen meubels had van hem.
Het hangt m.i. er van af wat je gezegd hebt / wat er in dat vonnis staat.

Als je zei "ik heb geen meubels meer die zijn eigendom zijn" kan dat perfect, als hij gezegd had dat je ze mocht houden, en is dat zelfs geen leugen.
Als je zei "ik heb geen meubels meer die van hem waren" was dat mss wel een leugen, maar dan nog is belangrijk wat in het vonnis staat daarover.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 jun 2017 16:41

Heeft uw ex een bewijs dat het zijn meubels zijn?

Heb jij een bewijs van
Toen hij vertrok heeft hij gezegd dat ik de meubels maar moest houden hij kon ze toch niet kwijt.
?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

eylis
Berichten: 8842

#6 , 07 jun 2017 17:00

Even de situatie samengevat: Ex laat meubels achter met de melding "ik heb geen plaats". Er worden geen afspraken gemaakt over hoe je ze moet bewaren, stockeren en welke vergoeding daarvoor betaald moet worden en onder welke verzekering ze vallen indien er iets mee zou gebeuren. . Immers: zijn domicilie is (neem ik toch aan) is gewijzigd naar een ander adres. Een goed huisvader beheert zijn goederen zelf of geeft ze in verzekerde bewaring. Dat is niet gebeurd. Met als gevolg dat de meubelen zich niet meer in de oorspronkelijke staat bevinden. U heeft er zich ook niet mee bezig gehouden om ze in die staat te houden, omdat het uw verantwoordelijkheid ook niet is. Daarom heeft u bij het vonnis verklaard dat u geen meubelen "hebt". U bezit of beeert ze niet. Er bevinden zich in uw garage (of onder een afdak) wél achtergelaten spullen waar u geen verantwoording over aflegt omdat er geen bewaringsovereenkomst bestaat. Reken ook eens uit wat 3 jaar stockering van meubelen kost bij een opslagbedrijf. Dus als de ex de schroothoop wil komen halen, leg de spullen buiten onder een afdak. en that's it. U moet daar echt geen verantwoording voor afleggen.

Vanhaeren S.
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#7 , 07 jun 2017 18:30

Milo72. In het vonnis over onze dochter staat niets over de meubels. Er is een sociaal onderzoek gestart na ons eerste vonnis deze heeft zijn voorstel gedaan en toen heeft mijn ex over die meubels begonnen. Maar het voorstel van de sociaal medewerker is nooit bekrachtigt dus ik weet niet of dat dat nu ook ergens op papier staat.

Gebruiker21. Hij had toen eens soort lijstje waar meubels opstonden maar ook van meubels die ik niet in bezit heb. Het leek me eerder een wishlist ofzo want stonden ook geen bedragen bij. Maar weet niet of dat zijn enige bewijs is van die meubels.
Ik heb ook geen bewijs dat hij die meubels hier gezet heeft of hier zou hebben weggehaald.

Eylis. Ik moet ex wel om de 14 dagen mijn dochter toevertrouwen. Er zijn al schermutselingen geweest omdat ik nee zei toen hij melde dat hij zijn dochter vaker wou zien (dit was voor dat.er een vonnis was uitgesproken)

Franciscus
Berichten: 38602

#8 , 07 jun 2017 21:47

Voor dat er een vonnis is hebben beide ouders dezelfde rechten qua verblijf en gezag.
Na het vonnis is het wat in het vonnis staat. Dan kan daar een afwijkende regeling zijn.

Uw weigering voor het vonnis was dan ook zonder grond en reden.... gevaarlijke stelling ... zo zonder specifieke redenen, hebben rechters daar geen boodschap aan.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 08 jun 2017 09:48

Wat is eigenlijk uw bedoeling? Wens je de meubels te houden? Of wens je er gewoon vanaf te zijn, zonder verantwoordelijk gehouden te worden voor het doorgebogen TV-meubel? Indien het laatste, zie het antwoord hierboven: laat uw ex alles ophalen. Over de staat van de meubelen kan hij niet zeggen, aangezien jullie geen enkele afspraak hadden over de bewaring van de meubelen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Echtscheiding”