kinderbijslag

daphne1
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

kinderbijslag

#1 , 06 jun 2017 12:21

Korte samenvatting:
De kinderen gaan om de 14 dagen bij de vader. Indien hij ze officieel heeft, gaan ze vaak naar derden (mag juridisch gezien). Via het EOT, heeft hij zeven jaar geleden de kinderbijslag aan mij cadeau gedaan (de kinderen zijn bij mij gedomicilieerd). Hij eist nu dat ik de kinderbijslag op de kinderrekening stort zodat hij minder moet betalen voor medische kosten. Ik verdien echter de helft van hem (hij verdient meer dan 40000 euro) en ik gebruik het geld om eten te kopen. Kan dit? Voor mij is dit geld van cruciaal belang. Omdat één van de kinderen medische hulp nodig heeft (autisme) heb ik een stap achteruitgezet in mijn carrière (ik werk wel fulltime ).
Dit is één van de vele problemen , reeds 7 jaar aan een stuk kan hij mij niet loslaten en eist volledige verantwoording (straal van 20 km van zijn huis wonen enz). Alles is een gevecht, zo heeft een kind met 1 paar schoenen genoeg per jaar. Onlangs was hij weer niet akkoord om de oudste psychologische ondersteuning tegeven (autisme) ondanks op vraag van school. Zodoende is alles weer stop gezet (juridisch akkoord nodig beide ouders) omdat hij weet dat een advocaat nemen veel geld kost en niet zo evident is met autistisch kind. Ook weet ik uit ervaring dat hij nooit stopt.
Graag jullie reacties en liefst geen oordeel.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jabbe
Berichten: 586

#2 , 06 jun 2017 16:27

De inhoud van de EOT bindt beide partijen. De EOT werd in onderling akkoord tussen beide partijen opgemaakt.
Uit wat u aanbrengt zie ik geen enkele voor de rechter aanvaardbare reden die tot een afwijking aan de bestaande EOT kan brengen.
Tegenwoordig moet de hulpvraag (bvb GON begeleiding) vanuit de school komen; misschien kan het CLB mee aan de kar duwen? Of gaat het om vermoeden van autisme? Moet de diagnose nog gesteld worden?

laryge
Berichten: 136
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jun 2017 20:05

Om een dure en lange rechtszaak te vermijden kan je ook bemiddeling overwegen. Ook na een scheiding kan dat om opnieuw een aantal afspraken te maken en discussies te beperken.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”