kinderalimentatie

alpine alpine
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

kinderalimentatie

#1 , 05 jun 2017 10:58

mijn ex is veroordeeld tot het betalen van onderhoudsgeld voor mijn dochter en ik tot het betalen van onderhoudsgeld voor mijn zoon.ik stort het onderhoudsgeld voor mijn zoon telkens via mijn bankrekening onder mijn naam. mijn ex echter laat het onderhoudsgeld betalen door haar huidige partner via zijn bankrekening onder zijn naam terwijl mijn ex is veroordeeld tot deze betalingen. ik voel me hier helemaal niet goed bij en vraag me dan ook af wat de eventuele risicos hiervan zijn en wat ik hiertegen kan doen? is het intussentijd ook niet beter dat ik deze gelden die haar huidige partner stort terugstort op zijn rekening?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 05 jun 2017 11:12

Het is toch om even via welke rekening dit gestort wordt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

alpine alpine
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jun 2017 11:15

het is wel mijn ex die veroordeeld is en niet haar huidige partner. wat als zij uit elkaar gaan?

Reclame

Mariette
Berichten: 2507

#4 , 05 jun 2017 11:32

Als zij uit elkaar gaan, dan is het natuurlijk weer terug je ex die zal moeten betalen.

alpine alpine
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 jun 2017 11:38

wat ik wil is dat het vonnis nageleefd word en daarin staat duidelijk dat zij moet betalen en niet haar huidige partner. waartoe dient anders een vonnis? hoe kan ik zorgen dat het vonnis nageleefd word.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 05 jun 2017 11:54

wat ik wil is dat het vonnis nageleefd word en daarin staat duidelijk dat zij moet betalen en niet haar huidige partner. waartoe dient anders een vonnis? hoe kan ik zorgen dat het vonnis nageleefd word.
Het vonnis word perfect nageleefd, er staat niet in het vonnis met welke rekening dit betaald moet worden.
Zijt gelukkig dat het betaald wordt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

eylis
Berichten: 8840

#7 , 05 jun 2017 12:02

het is inderdaad een vreemde manier van werken: misschien kan je het volgende doen: meldt de andere ouder dat je wenst dat de juiste gang van zaken wordt gevolgd inzake de betaling van de alimentatiegelden. Ofwel vanaf een rekening waar zij medetitularis van is, ofwel haar persoonlijke bankrekening. Meldt haar dat de betaling door een derde persoon problemen kan opleveren. zowel voor haar als de derde persoon als voor jou. Meldt haar dat o.m. één van de nadelen is, dat er géén bewijs is dat zij de alimentatie betaald heeft en zij deze dus niet kan inbrengen als haar fiscaal belastingsvoordeel. Meldt haar dat ze zich best laat informeren hierover. Als je het cru zou stellen, kan je eigenlijk die gelden gewoon terugstorten aan die derde persoon, want je ként die mens niet eens en hij moet je zeker geen alimentatie betalen, kortom, je hebt géén enkele juridische band met die persoon.

alpine alpine
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 05 jun 2017 12:05

dank u wel. eindelijk een degelijk antwoord

Madeliefje35
Berichten: 161

#9 , 06 jun 2017 12:25

Wat staat er bij de mededeling? Alimentatie voor... (naam dochter?)
Dan zie ik geen problemen.
Het enige probleem inderdaad is dat zij momenteel niet kan bewijzen dat zij de alimentatie betaald heeft. Hier kan de fiscus inderdaad lastig bij doen, als ze het wil inbrengen, maar dat is haar probleem.

Terug naar “Echtscheiding”