Verhuizen voor co-ouderschap

HommeDuBois
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verhuizen voor co-ouderschap

#1 , 04 jun 2017 18:08

Hoi,

ik heb 2 zoontjes van 3 en 4,5. Regeling is nu van vrijdagavond tot zondagavond om de 2 weken. Maar ik zou graag co-ouderschap aangaan. Aangezien ik momenteel bij mijn ouders woon (om financieel weer wat op mijn poten te komen na de scheiding) ben ik aan het kijken om terug een huisje te kopen/huren dicht bij de kinderen. Nu woon ik op 1uur rijden van de mama.

Echter heb ik schrik dat eens ik verhuisd ben, de mama haar biezen zal pakken. Ook al heeft ze gezegd niet verder dan haar huidige regio (Temse) te gaan, heeft ze nu echter een nieuwe vriend die in 30km ver van haar woont. Heeft ook een kindje. Hij zal waarschijnlijk ook niet zomaar kunnen verhuizen naar die regio omdat hij ook met zijn ex zal moeten rekening houden...

Iemand een nuchtere kijk over hoe ik dit best aanpak? Wachten met verhuizen zou een valabele piste zijn totdat zij gesetteld is, dan ben ik wel zeker van locatie maar dan moet ik terug het co-ouderschap uitstellen en dat is niet echt een optie...

Thanks!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
laryge
Berichten: 136
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jun 2017 19:43

Misschien eens samen naar een bemiddelaar gaan om het over jullie beider toekomst te hebben.

eylis
Berichten: 8837

#3 , 04 jun 2017 23:45

Gewoon open vertellen dat je dichterbij wil komen wonen om de afstand tussen jou en de kinderen te verminderen én een aanwezige ouder te kunnen zijn. VRaag of de mama van plan is in de regio van haar nieuwe vriend te gaan wonen, dat jij je verhuisplannen dan ook in die richting kan aanpasssen. Waarom is dat voor beide ouders een goede zaak? een kleine afstand vermindert de heen-en-weer-stress en tijdsverlies bij de verblijfwissels. Als er eens ingepsrongen moet worden om de kindjes op te vangen bij problemen genre files, ziekte, overwerken is voor beide ouders aangenaam. Ouders kunnen samen naar de oudercontacten op school etc. Als de mama een nieuwe partner heeft met een kindje in verblijfsregeling, kan de planning soms héél ingewikkeld zijn. Een kleine afstand vermindert veel risico op problemen en stress. Dat je eventueel naar verblijfsco-ouderschap kan evolueren; zou ik pas aanbrengen als de situatie een beetje gestabiliseerd is. als het zover is: stel een stapsgewijze evolutie voor: ook eens op midweeks bij papa logeren, de verblijven wat verlengen om op een bepaald ogenblik over te gaan tot een 50/50 verblijfsco-ouderschap (dat is de juiste term overigens :-)

Reclame

HommeDuBois
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 jun 2017 20:27

Dag Eylis,

bedankt voor je reactie. Dat heb ik ook open naar haar gecommuniceerd hoor. Mijn ex-partner zegt dat ze in haar regio blijft. Echter merk ik: A) dat haar auto constant bij hem staat (neen ik ben geen stalker maar ik moet er vaak passeren voor mijn werk :) ) & B) dat mijn oudste zoon vaker school mist sinds ze samen zijn (weet ik via contact met leerkracht)...

Dus daarom dat ik niet weet of ik haar wel kan vertrouwen... :s Zeker omdat ik voor elk verblijfsplan al heb moeten vechten. Eerst mochten ze niet blijven slapen in het weekend, dan via rechtbank bekomen. Dan sociaal onderzoek omdat ik ze van vrijdagavond wou... en nu dat ik verblijfsco-ouderschap wil doen heb ik schrik dat ze zal verhuizen eens ik gesetteld ben zodat ik alsnog geen co-ouderschap kan doen.

Groet!

Terug naar “Echtscheiding”