omgangsregeling niet erkend kind

nokael
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

omgangsregeling niet erkend kind

#1 , 31 mei 2017 10:21

Beste,
enkele jaren geleden ben ik moeder geworden van een dochtertje. De vader heeft haar nooit erkent. Nu ze 6 jaar werd had ik advies gekregen om haar te vertellen dat mijn man (die haar opgevoed heeft) niet haar enige vader is. Uiteraard wou ze haar vader ontmoeten dus zo gezegd zo gedaan. We hebben onderling afgesproken dat ze 1 keer per week mag bellen en dat hij haar 1 keer per maand mag bezoeken bij ons thuis of op neutraal terrein (ik krijg geen alimentatie en er wordt ook met geen woord over gerept). Nu vroeg ik me af of hij alsnog een omgangsregeling/erkenning kan opeisen via de rechtbank (ik heb bewijs dat hij op hoogte was van de geboorte).
Ik maak me wat zorgen omdat ze vorige week enkele uren naar het communiefeestje van zijn stiefdochter mocht (die hij al mee opvoedde met zijn nieuwe vriendin nog voor zijn eigen dochter geboren was) en hij blijkbaar niet begrijpt waarom een kind dat te mager is en slecht eet 's middags een maaltijd moet krijgen i.p.v. snoep en donuts.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding