Wat met het huis

spaarderke
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Wat met het huis

#1 , 21 mei 2017 20:15

Beste

Mijn vrouw heeft de scheidingsprocedure ingezet. We hebben samen een woning.

Omdat ik voor een van de big four werk, denk ik dat de redelijkheid me noopt tot geen week week regeling. Ik ben 's avonds gemiddeld pas op 20:00 thuis.

In zo een situatie, hoe groot is de kans dat ik in de woning mag blijven wonen. Ik ben wel degelijk de grootverdiener in het gezin.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 27 mei 2017 19:50

Als je getrouwd was volgens het wettelijk stelsel dan geldt "scheiding van goederen doch gemeenschap van aanwinsten. In mensentaal: wat elk bewijsbaar had voor het huwelijk of erfde blijft van elk doch alles wat er bijkwam is van elk de helft. Als je bij t trouwen allebei evenveel(evenweinig) had is t dus elk de helft van de bezittingen en schulden. Als "grootverdiener" lukt het je mogelijks om een financiering rond te krijgen om je ex uit te kopen maar t gegeven dat je "grootverdiener" bent geeft je geen recht op een groter deel van de koek tenzij er een huwelijkskontrakt was (bv scheiding van goederen)

Om een (dure) vechtscheiding te vermijden zou je kunnen overeenkomen om een verdelingsbemiddeling te bestellen.

PS. Vergeet ook niet dat de opgebouwde aanvullende pensioenrechten tijdens het huwelijk tot nader order ook te verdelen zijn.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”