Wat met auto?

Blizzard
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Wat met auto?

#1 , 19 mei 2017 00:12

lokes
Na 5 jaar samen hebben mijn ex en ik besloten om een punt te zetten achter onze relatie wij hebben samen 1 dochter. Het huis en zo dat is van mij aangezien ik alles al voordien heb gekocht en wij zijn nooit gehuwd geweest. Zij heeft ondertussen al een nieuw onderdak gevonden. Een jaar geleden hebben wij wel een wagen gekocht nl een Mercedes C220 D. Zij zegt dat ze daar evenveel recht op heeft dan ik, terwijl het betaalde geld voor de gedeelde financiering wel van mijn zichtrekening komt. We hebben € 15000 geleend om die wagen te kunnen kopen.

Mijn ex heeft me in ons bed betrapt met onze kinderverzorgster die nu zwanger is van mij. Ik voel zoveel meer voor haar dan voor mijn ex en ik wil samen oud worden met haar. Zij is 20 ik bijna 39, ik voel me herboren maar ik zit constant met die dreigementen ivm die wagen. Moet ik hiervoor een advocaat inschakelen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 19 mei 2017 18:06

Ik weet niet welk huwelijksstelsel u had en evenmin of de zichtrekening op uw naam enkel eigen vermogen betrof (= erfenissen uit verleden, schenkingen van uw ouders...)
Ik ga hier uit van wettelijk stelsen enerzijds en van de hypothese dat op de rekening op uw naam uw beroepsinkomsten toekwamen; Behoudens tegenbewijs is die wagen gemeenschappelijke eigendom. Krediet was gemeenschappelijk. Dat de betaling van uw rekening afging is daarbij geen factor. Binnen het huwelijk zijn beroepsinkomsten gemeenschappelijk vermogen, ongeacht op welke rekening die komen. Ze heeft dus recht op de helft van de 'vrije waarde' van die wagen (= huidige verkoopwaarde - uitstaand saldo autofinanciering)
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

P-Stone
Berichten: 280

#3 , 19 mei 2017 22:30

Basejumper, ik begrijp dat TS niet gehuwd was. Dus het gaat om feitelijk samenwonenden die uiteen gaan. In dat geval zijn er m.i. weinig "rechten", en aangezien TS de wagen aan het afbetalen was, of afbetaald heeft, lijkt het me gewoon zijn eigendom te zijn.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 19 mei 2017 23:22

Uw zichtrekening - factuur wagen staat op wiens naam?
feitelijk samenwonend?

http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/001/4 ... 001_AC.pdf
Qua kinderen en regeling daaromtrent is het dan voorzitter rechtbank eerste aanleg.

Nummerplaat -inschrijvingsbewijs en verzekering zijn geen bewijs van eigendom.

Blizzard
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 mei 2017 12:08

Wij woonden feitelijk samen. Zichtrekening is van mij zij heeft ook een bijdrage gedaan elke maand.

Blizzard
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 mei 2017 12:20

Factuur op mijn naam

Terug naar “Echtscheiding”