Kan ex zomaar huis ontzetten en volwaardig loon eisen

wagon
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Kan ex zomaar huis ontzetten en volwaardig loon eisen

#1 , 16 mei 2017 09:56

Na 8 jaar samen zijn waarvan 5 jaar huwelijk , hebben mijn ex en ik 4 maand geleden besloten te scheiden
Zei had me al enkele keren bedrogen , waar we telkens aan werkten . Uit een vorige relatie van 20jaar heb ik 2 kinderen in co -ouderschap.
Samen hebben we er ook 2.We zijn beiden veel weg voor ons werk . Dus herhaalde het patroon zich en vervreemde we steeds meer van elkander.
Toen ik iemand ontmoete heb ik onmiddellijk gesprek aangegaan met mijn ex , ook omdat ik haar enkele malen betrapte met allerlei zaken naar een andere persoon toe. Toen we eruit waren om uit mekander te gaan zijn we iets later alles al bij notaris gaan navragen , en hebben we dan ook heel wat op papier gezet. Ondertussen heeft ze mij geheel de tijd in de waan gehouden dat we samen 1 advocaat zouden nemen en dat e ten goede van de kinderen en ons beiden dit deftig zouden afhandelen.
We hielden ons dan ook al die tijd aan co - ouderschap als ik de kids had had ik de woning en sliep zei bij vrienden of familie, en andersom.
De woning hebben we ondertussen verkocht , eind september moeten we hieruit verhuisd zijn.Zelf heeft ze ondertussen toegegeven dat ze 2/3 jaar geleden al naar een advocaat gegaan was om een scheiding aan te vragen , maar dit niet doorgezet heeft omdat ze anders een minder luxe leventje zou hebben.En dat ze daarom maar bij me gebleven is.We zijn destijds naar onze huidige woonplaats verhuisd omdat onze werkgever zich in deze streek ging vestigen . Nu wil ze naar haar roots terugtrekken met de kids en verwijt ze dat ze enkel verhuisd was omdat ik dit wou.Doordat we in het zelfde bedrijf werken heeft ze een grote maand terug mijn gsm van bureau gestolen en screenshots gemaakt /verzonden naar zichzelf van conversaties tussen mij en mijn huidige vriendin dit wil ze en gebruikt ze nu als stok.

Gisteren kreeg ik plots een dagvaarding van haar in mijn handen geduwd , waarin ze dan volledige ouderschap vraagt en onmiddellijke/dringende reden van ontzetting woning.Voor de kids wil ze dan 275 E/maand Voor zichzelf 500 e/maand , dan nog eens 750/maand huishuur en de afbetaling van wagen. Dit terwijl ze zelf 4/5 werkt omdat ze dit wilde .
Nu vraag ik me af of dit kan enerzijds het eisen van een volwaardig loon . anderzijds onmiddellijke ontzetting van woonst .
We hebben nooit handgemeen gehad wel hoogoplopende ruzies. Ik heb co-ouderschap over mijn andere dochters.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Madeliefje35
Berichten: 161

#2 , 16 mei 2017 21:47

Ouderhousgeld aan partner wordt nog zelden gedaan, zij werkt dus kan ze voor zich zelf zorgen.
Ze vraagt huishuur?? Als zij in het huis wil blijven wonen tot de verkoop, moet zij huur betalen aan jou, dit wil zeggen de helft van de verhuurwaarde van het huis. Dan betaal jij ook de helft van de lening.
Of zij betaalt volledig de lening alleen, dan moet zij geen huur betalen.
De wagen, ja dat is te zien wie de auto houdt. Als zij de auto houdt, dan betaalt zij de lening verder en zij moet jouw uitkopen. Omgekeerd ook zo.
uitkopen = de waarde van de auto min de nog te betalen schuld van een eventuele lening, daarvan de overschot delen door twee. Dat bedrag moet uitbetaald worden.

Aan mede mensen hier op juridisch forum, Corrigeer me gerust als ik verkeerd ben.

wagon
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 mei 2017 07:58

Dank je wel voor je reactie Madeliefje35.
Ik vond heel de eis ook al over the top. We hebben zoveel maanden geleden uitgerekend wat ze als alleenstaande moeder zou hebben en na betalingen zou overhouden ... 1100 e . Maar daar zou ze niet mee rond komen en de kinderen niet alles meer kunnen geven wat ze anders wel kregen en niet meer zou kunnen doen wat ze anders deden.:s Wat me bedenkwaardig lijkt te zijn aangezien er zoveel gezinnen zijn die met dat bedrag een hele maand voor alles moeten toekomen. Als de eis dan nog was om iets meer voor de kids dan had ik me er zelfs niet in opgeboeid.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”