verdeling geld over na verkoop huis bij scheiding

Suzy D
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

verdeling geld over na verkoop huis bij scheiding

#1 , 15 mei 2017 21:36

Beste,
even een vraag. Mijn ex en ik zijn dus gescheiden. Gezamenlijk huis is verkocht.
Geld staat al paar maand geblokkeerd bij notaris. Nu zijn ex en ikzelf eindelijk tot een overeenkomst gekomen zonder advocaten.
Hebben een document opgemaakt hoe verdeling moet gebeuren. Ikzelf heb bundel ondertekent en mijn ex ondertekende die bundel ook.
Alles is binnen bij notaris. Dus de notaris heeft document met handtekening van mijn ex en ikzelf.
Notaris is blijkbaar verplicht (vind ik eigenlijk ook wel raar, want had gezegd aan notaris dat we het zouden afhandelen zonder advocaten) om toch te vragen aan de advocaten of zij akkoord gaan om geld te verdelen zoals op document staat die reeds door ex en ikzelf werd ondertekend.
Heb daarnet via mijn advocaat een mail gekregen van advocaat ex. Zij doet nu heel moeilijk dat er achter haar rug werd gewerkt (???? Wat is dat nou??? Mijn ex beslist eindelijk om het zonder advocaten af te handelen en die advocaat maakt nu van haar tetter?). Zij begint nu weer heel moeilijk te doen over de verdeling en begint weer alle discussiepunten aan te halen.
Met dat het al avond is kan ik mijn notaris niet meer bereiken. Maar moet ik hiermee nu inzitten? Uiteindelijk hebben zowel ikzelf als mijn ex de bundel getekend over verdeling. Is ingediend bij notaris. Dus dan kan het toch niet meer dat ex nu nog gaat terugkrabbelen?
Mijn ex verandert om de haverklap van gedacht, dus ik vrees dat hij zich weer gaat laten beklappen door zijn advocaat...
In mijn ogen wil die advocaat haar zakken verder blijven vullen door de zaak nog aan te laten slepen. Hoe langer het duurt, hoe meer uren zij nog kan aanrekenen. Maar ik vraag mij af of ik nu echt gerust kan zijn dat verdeling zal gaan zoals document dat ex aftekende.
Ik zal blij zijn als die onzekerheid voorbij is.
Kan er iemand mij zeggen of ik al 100% zeker mag zijn hoe verdeling zal gaan? Of kan het weer helemaal opnieuw gaan beginnen?
Alvast bedankt voor jullie hulp, Mvg, Suzy

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding