Echtscheiding starten, maar partner wil naar vaderland

Benchmark
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Echtscheiding starten, maar partner wil naar vaderland

#1 , 13 mei 2017 18:03

Hallo,

Na een lange afstandshuwelijk en drie jaar in België, is toch het einde gekomen aan het huwelijk tussen mij en mijn vrouw.
Wij hebben een bemiddeling laten opmaken, waar beide partijen tevreden mee zijn, via een therapeut.

Echter moeten wij voor de echtscheiding kunnen aanvragen nog documenten laten maken in het buitenland (Canada) en deze laten opsturen.
Daarna zouden wij tijdens de procedure ook nog voor de rechter moeten verschijnen.

Echter mijn partner wil niet langer in België blijven en zo snel mogelijk teruggaan naar Canada, zodra de documenten er zijn en de procedure gestart is.
Zij is momenteel ook in een gezinshereniging proces, dat dan automatisch zal stoppen éénmaal de scheidingsprocedure start.

Onze vraag:
Moet zij blijven in België?
Wat als we voor de rechter moeten verschijnen; is het voldoende dat enkel ik ga?
Kan eventueel via de telefoon een optie zijn om zo te "verschijnen"?

Momenteel zoek ik nog andere info op, maar vind niet direct een concreet antwoord.

Mvg,
BMark

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding