Ex van vriendin weigert medewerking

Robster
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Ex van vriendin weigert medewerking

#1 , 13 mei 2017 14:16

Beste,

Het zal een grote boterham worden.

De huidige situatie van mijn vriendin overtreft alles wat ik al heb gehoord en meegemaakt.

-het huis van haar en haar ex staat momenteel te koop aangeboden via een makelaar, er is momenteel een zeer mooi bod op.
- haar ex vriend heeft 8 maanden geleden gezegd dat hij enkel wilt verkopen als mijn vriendin de schuld die haar ex bij haar heeft laat vallen. ( mijn vriendin heeft een erfenis gehad van ettelijke euro's na overlijden van haar vader ) hij heeft toen 50.000€ geleend en dit staat op papier.
Als het huis verkocht wordt met het huidige bod dan heeft hij nog 15.000€ schuld bij zijn ex vriendin. Alles verloopt momenteel met advocaten.
Na 8 maanden herhaaldelijk over en weer geschrijf tussen de 2 advocaten is er nog steeds geen akkoord.
Nu heeft mijn vriendin eindelijk toegegeven en een voorstel gedaan bij haar advocate met als volgende;
Dat hij geen schulde meer heeft bij haar als het huis met het huidige bod verkocht wordt. Dus ze geeft hem wat hij gevraagd heeft, en ze geeft hem 15.000€ cadeau!
Nu weigert hij Enige medewerking en zegt hij dat hij er niet mee akkoord gaat omdat hij er niks aan gaat over houden als het huis verkocht wordt.
Dit is uberhaut ook helemaal niet mogelijk, of er nu schulden zijn of niet. Hij heeft niks eigen inbreng gedaan bij de aankoop van het huis.!

Haar advocaat zegt dat er nog maar 1 optie is, en dat is openbaar verkopen.. hier stel ik mij vragen bij..!?

Het zou redelijk ONfair zijn iemand te straffen die alle medewerking verleent en zelfs al toegevingen doet op gebied van schulden kwijt te schelden.
Als het openbaar verkocht wordt dan word mijn vriendin infeite 2 x gestraft.. ze zou zelf niks over houden van haar erfenis en alles kwijt zijn en niks meer hebben van wat ze van haar papa geerft heeft. En hij heeft dan zowiezo nog een schuld staan van 50.000€ die we dan eventueel via deurwaarder kunnen gaan recuperen! Maar jullie weten zelf allemaal wel dat dit geen leuke optie is.!

Mijn vraag; is een openbare verkoop echt het enige dat een vrederechter zal of kan uitspreken? Of kan hij de tegenpartij van de alte schrappen zodat zijn handtekening Niet nodig is op een verkoopsakte? als hij NU zou verkopen is het voor hem een 0 operatie en verliest of wint hij niks! Als het wel openbaar verkocht wordt zit hij zowiezo met een schuld van 50.000€ maar dit ziet hij blijkbaar helemaal niet in.

Groetjes Robin

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5417

#2 , 14 mei 2017 11:18

Als hij niet akkoord gaat met het op zicht genereuze voorstel van haar dan is (gedwongen) openbare verkoop de enige overblijvende optie. k Veronderstel dat zij het huis niet wil/kan overnemen. Voorts vorder je dan atuurlijk de lening van 50.000€ volledig terug als het geschreven was als een lening.

Robster
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 mei 2017 16:29

Als hij niet akkoord gaat met het op zicht genereuze voorstel van haar dan is (gedwongen) openbare verkoop de enige overblijvende optie. k Veronderstel dat zij het huis niet wil/kan overnemen. Voorts vorder je dan atuurlijk de lening van 50.000€ volledig terug als het geschreven was als een lening.

Hey sirkii,

Ze kan eventueel wel het huis opzich nemen maar door wat er zich allemaal heeft afgespeeld binnen de 4 muren ziet ze dat dan ook helemaal niet zitten. Wat begrijpelijk is. Huiselijk geweld om het zo te noemen.
Het staat inderdaad zwart op wit dat het een zogenaamde lening is tussen hem en haar. dit is dan terug te vorderen via een deurwaarder of.. ?
Groetjes

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”