Dochter komt niet meer naar huis

vlinder8
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Dochter komt niet meer naar huis

#1 , 11 mei 2017 09:27

Sinds vorige week vrijdag heb ik een bijna identieke situatie voor.
Met dat verschil dat dochter tijdens haar verblijf bij mij na een schooldag gewoon niet naar huis is gekomen en niks heeft laten weten dat ze naar haar papa's huis zou gaan en daar blijven...
Die vrijdag was de boodschap nog: "Ik blijf dit weekend bij papa." (ttz: in papa's huis, waar ze helemaal alleen zou zijn, want mijn ex was heel het weekend naar zijn vriendin in Oost-Vlaanderen)...
Maar zondag was de boodschap: "Onze dochter zal de volgende keer bij de wissel ook niet komen."
En nog eens 2 dagen later krijg ik te horen dat ze zegt: "Ik wil wel op zaterdag op 'bezoek' bij mama, maar ik ga daar nooit meer blijven slapen."

Ons leven staat sinds vrijdag volledig op zijn kop en de dochter... Die kan intussen zomaar vanalles beslissen en de papa gaat in alles mee...
Praten wil ze niet, me zien nog minder...

Hoe is de situatie intussen bij jullie?

Moet ik nog hopen op beterschap?

Ik ben op...
Ik kan niet meer...

Voelt zij dan echt niet hoeveel pijn ze me doet?!
Zondag is Moederdag :-(

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
NotHappy
Berichten: 191

#2 , 11 mei 2017 12:21

Bij mij identieke situatie: met rechtbank geprobeerd, zij bieden oplossing voor deze problemen.
Zodra een kind 16j is komt er een verhoor en zal rechtbank kind volgen, als vader sta je nergens!

De moeder bewerkt het kind zodanig dat elk contact geweigerd wordt .... de sleutel ligt daar en niet niet bij jusitie !

webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#3 , 12 mei 2017 09:22

Apart onderwerp aangemaakt.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38595

#4 , 12 mei 2017 17:25

Een kind kan vanaf de leeftijd van 12 jaar vragen gehoord te worden door jeugdrechter.
Edoch het is niet zo dat het kind dan gelijk zal krijgen.
Het zijn nog steeds de ouders die gezag hebben over hun kinderen. In eerste instantie moeten die overeenkomen en dus contact hebben met elkaar - voor het dossier best schriftelijk ( brief - mail ) (gelet op bewijsmiddelen).
Als er een vonnis is dient dit door beide partijen gevolgd te worden.

Als een kind alleen in huis vader zou verblijven zou ik na eerst vader op zijn plichten te hebben gewezen ( dat zoiets niet kan zonder samenspraak met ouders) u de bevoegde diensten zal van in kennis stellen ( parentale ontvoering is dan niet ver weg) .

Politie kan gezien hier de veiligheid van het kind in gevaar komt ervoor zorgen dat kind uit dat huis wordt gehaald.
Best is dringend contact opnemen met de lokale politie liefst met de dienst jeugdpolitie.

Terug naar “Echtscheiding”