graag advies ivm echtscheiding of feitelijke scheiding

anne110560
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

graag advies ivm echtscheiding of feitelijke scheiding

#1 , 02 mei 2017 12:50

situatie : gehuwd met gemeenschap van goederen- kinderen zijn meerderjarig ( twee nog momenteel schoolgaand laatste jaar )

graag advies ingeval van feitelijke scheiding [/b]: aangifte bij gemeente nodig? domicilie op ander adres ( dacht dat dit niet nodig is )
bij feitelijke scheiding indien ander adres : kan ik verplicht worden te betalen voor de algemene kosten thuisadres ( verzekeringen, water , elektriciteit enz)
wij hebben onroerend goed buitenland ( lening loopt nog 7 jaar) ; afbetaling door allebei vermoed ik zal moeten
na feitelijke scheiding van 1 jaar kan ik eenzijdig echtscheiding aanvragen ?
stelt zich het probleem van ' schuldvraag' later voor echtscheiding , ik zou feitelijke scheiding aanvragen aangezien wij al jaren naast elkaar leven en ik nieuw leven wil starten ( geen sprake van overspel ). Is er enig voordeel aan een feitelijke scheiding of zou ik beter gewone echtscheiding starten ?

advies ivm echtscheiding :
bij gemeenschap van goederen wordt alles normaal 50/50 verdeeld, wat met schenking tijdens huwelijk ( geld voor bouwgrond waarop nadien werd gebouwd)?
gaan de groepsverzekeringen ook in twee?
hoe betrouwbare schatting laten doen van onroerend goed ( in buitenland?)
destijds ( 25 jaar geleden ) is mijn echtgenoot vennoot geworden in firma, daarvoor werd er een kleine som van het gemeenschappelijk bezit geïnvesteerd . Ondertussen beschikt deze vennootschap over een onroerend goed, kan ik daarop voor een deel aanspraak maken? alsook zelf deel betaalt voor zijn firmawagen, kan ik dit eventueel à rato opeisen of niet?

waar kan ik aub goedkoop juridisch advies krijgen? regio Mechelen - Vilvoorde


Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding