Wat met een voorlopige financiele regeling

Emmetje
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

Wat met een voorlopige financiele regeling

#1 , 29 apr 2017 12:50

er is ondertussen heel wat gebeurd en gezegd, en ik probeer in uiterste kalmte te reageren (niet makkelijk want uiteindelijk worden er nog altijd halve waarheden tot leugens verteld, maar zoals een collega zei "het kalf is verdronken, en nu moet je proberen kalm te blijven , en geen olie op het vuur te gooien). Ik wil dit ook echt wel doen, ook voor de kinderen, die van mij totaal niet gedupeerd mogen worden in die situatie. Maar ook voor mijzelf

Omdat het morgen aan de kinderen wordt verteld dat we uit elkaar gaan, en omdat de situatie wordt bemoeilijkt door een derde is het bijna onmogelijk om te doen alsof er niks is ,en met twee samen in het huis te wonen.
maar ik erken wel dat het ook nog altijd het huis van mijn man ook is, en hij ook ergens naartoe moet kunnen , waar ook de kinderen terecht kunnen. Dus de enige optie is week om week in ons huis te wonen, en in de zomer met blokken van twee weken, totdat het huis geregeld is

Nu vind ik dit op zich wel heel moeilijk wat betreft het financiele, wij hebben een gezamenlijke rekening , maar ik weet dat ik mijn centjes ga nodig hebben , in de week dat ik de kinderen niet heb, ga ik dan ook heel zuinig zijn. Ze gaan al geen vakantie hebben, dan wil ik toch wel een paar dingen kunnen doen
Maar we hebben gemeenschap van goederen, in principe is het gewoon de rekeningen splitsen, maar mijn vakantiegeld komt eraan (meer dan hij heeft) ... omdat hij ook afwisselend in het huis blijft wonen, zal hij mee betalen, maar in augustus is er de brandverzekering. Ook de schuldsaldo verzekering maar die is voor alletwee wel ongeveer hetzelfde....

Ik vind dit heel moeilijk, heeft er iemand al ervaring mee....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 29 apr 2017 15:56

Zou je niet beter verdergaan op uw eerste topic? Nu moeten wij iedere maal die terug gaan opzoeken.

Emmetje
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 apr 2017 16:49

Sorry , mijn hoofd staat niet echt naar wat makkelijk is op het moment :|

Had er niet bij stilgestaan

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”